Petak, 26 Aprila

(Ne)humano zdravstvo (4) U UKC Tuzla zbrinjavaju i pacijente koji nemaju zdravstveno osiguranje

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Građani koji nemaju zdravstveno osiguranje zato što im poslodavac nije izmirio obaveze po osnovu doprinosa, koji uopće nemaju zdravstvenu legitimaciju ili nisu osigurani iz drugih razloga, u UKC Tuzla prolaze proceduru tokom koje se utvrđuje način naplate usluga, a samo u rijetkim slučajevima, kažu iz UKC-a, troškove snosi pacijent.

Piše: Nermina Šunj – Kušljugić

U Univerzitetskom kliničkom centru (UKC) Tuzla, za Megafon kažu da status zdravstvenog osiguranja ne igra ulogu pri tretmanu pacijenata, da usluge pružaju bez obzira da li je pacijent zdravstveno osiguran i da se to pitanje rješava kasnije. A pitali smo menadžment tuzlanskog UKC-a kakva prava imaju pacijenti koji im se obrate a kojima zdravstvena legitimacija nije ovjerena, jer im poslodavci kasne sa uplatama doprinosa ili iz drugih razloga. 

POTPISIVANJE IZJAVE

„Pacijenti koji se zbog pružanja zdravstvene zaštite jave u Javnu zdravstvenu ustanovu Univerzitetski klinički centar Tuzla zbrinjavaju se prema stepenu prioriteta bez obzira na status zdravstvenog osiguranja“, kažu iz Službe za komunikacije UKC-a Tuzla.

Nakon tretmana pacijenta, osoblje UKC-a rješava pitanje ko će snositi troškove liječenja.  

Pitanje troškova zdravstvene usluge rješava se nakon tretmana pacijenta (Foto: S.M./Megafon)

„U slučaju da se uvidom u zdravstvenu legitimaciju pacijenta ustanovi da pacijent nema zdravstveno osiguranje Zavoda zdravstvenog osiguranja TK ili ne posjeduje zdravstvenu iskaznicu ili ista nije ovjerena, pacijent će nakon pružene zdravstvene usluge potpisati izjavu kojom se obavezuje da će u najkraćem roku dostaviti traženu dokumentaciju. 

Ukoliko pacijent ne ispoštuje pomenutu proceduru, uputnice sa izjavama dostavljaju se Fakturnoj službi UKC Tuzla koja vrši provjeru osiguranja putem aplikacije e-legitimacija. Pacijenti za koje se potvrdi da imaju status osiguranika isti se odvajajaju i odlažu kao paušal i ide na teret Zavoda zdravstvenog osiguranja. Za pacijente za koje se ne uspije utvrditi status osiguranika putem e-legitimacije, upit se šalje prema ZZO TK. Ukoliko ZZO TK ustanovi da pacijent nema status osiguranog lica troškove za iste pokriva Ministarstvo zdravstva TK koji vrše urednu plaćanje troškova za ove pacijente.

Kada su u pitanju računi koji se fakturišu na ime pacijenta to je svedeno na minimum i radi se u slučaju kada iscrpimo sve gore navedene opcije i kada nemamo drugi način da naplatimo pružene usluge niti od stane ZZO TK, niti od strane Ministarstva zdravstva TK“, kažu iz UKC-a Tuzla u odgovoru za Megafon.

Vezani tekstovi:

(Ne)humano zdravstvo (1): Imaju li svi pravo na zdravstveno osiguranje?

(Ne)humano zdravstvo (2) Ombudsmeni BiH: Uskraćeno pravo na ovjeru zdravstvene knjižice nije diskriminacija ali jeste kršenje prava iz radnog odnosa

(Ne)humano zdravstvo (3) Dr. Dijana Dugonjić: Hitni slučajevi pokazuju da zdravstvo ne poznaje kantonalne i entitetske granice

Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.