U Osnovnoj školi Sjenjak u Tuzli, bilježe specifične trendove. U martu su upisali devet prvačića manje u odnosu na prošlu godinu, ali očekuju kao i prošle godine nove upise u toku školske godine jer je škola smještena u naselju koje se razvija i u kojem se intenzivno grade kompleksi stambenih zgrada u koje doseljavaju porodice sa djecom.
Piše: Nermina Šunj – Kušljugić
Alma Hadžiselimović, direktorica Osnovne škole Sjenjak kaže za Megafon da ih neznatne promjene broja upisanih prvačića ne zabrinjavaju te da još uvijek imaju jednak broj razrednih odjeljenja.
„Ove školske godine, dakle, u martu, upisali smo 69 prvačića a prošle godine smo upisali 78 prvačića. Znači, jeste manji broj ali neznatno manji, i dalje imamo tri odjeljenja. Nakon upisa prošle godine pristizali su nam novi prvačići tako da očekujem i ove godine da će se povećati broj upisanih do septembra mjeseca“.
TEK UPISANI PRVAČIĆ OTIŠAO U NJEMAČKU
Razlog takvog trenda je, kaže Hadžiselimović, lokacija škole, naselje u kojem traje intenzivna stanogradnja.
„Sjenjak je urbani dio grada, naselje u razvoju, u toku je izgradnja novih zgrada. Ljudi se doseljavaju, sele iz jednog gradskog područja u drugo, tako da smo imali porast broja učenika u toku školske godine u svim odjeljenjima, od prvog do devetog. Ovdje je trend rasta broja djece. Ova škola sad već broji skoro 600 učenika. Za sada radimo u dvije smjene ali ako ovako nastavimo da upisujemo tri odjeljenja vjerovatno ćemo raditi u tri smjene“, kaže naša sagovornica.
Vezani tekst:
Odlaze nam đaci (1) Nikola Čiča, direktor Pedagoškog zavoda TK: Svake godine gubimo po jednu školu
Ni u ovoj osnovnoj školi nisu prošli bez situacije da im djeca odlaze u toku školske godine. Jedan prvačić, zapravo, kaže nam direktorica Hadžiselimović, otišao je a da nije ni krenuo na nastavu.
„Prošle godine smo imali slučaj na samom početku da su ljudi upisali prvačića i već krajem augusta su porodično otišli u Njemačku. Dijete zapravo nikada nije ni krenulo na nastavu“, kaže naša sagovornica.
NEDOSTAJE PREDMETNIH NASTAVNIKA
Odlazak cijelih porodica u inostranstvo ali i privlačnija radna mjesta u privredi u odnosu na školstvo i u OŠ Sjenjak za posljedicu ima manjak određenih kadrova.
„Prilikom objave konkursa nije bilo problema. Ljudi su se javljali i popunili smo radna mjesta ali u toku školske godine kad se ukaže potreba, jer je neko na bolovanju, imali smo problema. Konkretno, imali smo problema sa nastavnicima fizike i informatike. Učiteljice smo nalazili, učiteljica ima dovoljno i s tim nije bilo problema. Dakle, predmetnih nastavnika nedostaje“.
Vezani tekst:
(U nastavku serijala čitajte o posljedicama unutrašnjih i globalnih migracija stanovništva BiH na trendove u OŠ Banovići)
Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.