Utorak, 23 Aprila

Bez zanata nema ni kravata (2): Učenici deficitarnih zanimanja imaju stipendije i uvjete za praktičnu nastavu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

„Naše učenike u drugom i trećem razredu šaljemo na praksu u privredne subjekte. Naravno, u one koji ispunjavaju uslove za realizaciju praktične nastave“, kazao je Havušić.

Piše: Mediha Tabaković

Tesare, molere, armirače… ako je suditi prema slaboj zainteresiranosti učenika da upisuju ove zanate, jednog dana ćemo plaćati suhim zlatom. Kazao je to za Megafon direktor Mješovite srednje građevinsko-geodetske škole Tuzla, Nihad Zahirović. Kako smo već pisali, u posljednjih 20 godina nije bilo nijednog upisanog učenika za pomenute zanate.

SARADNJA SA PRIVREDNICIMA

Učenici imaju osigurane uvjete za adekvatnu praktičnu nastavu, kazao je Zahirović.

Vezani tekst: Hoće li stipendiranje srednjoškolaca u TK spasiti zanatska zanimanja?

Imaju vlastite radionice, praksa se obavlja unutar škole, a pored toga škola je obezbijedila i sporazume sa firmama za obavljanje praktične nastave. To znači da ako postoji adekvatno gradilište uz garanciju sigurnosti za učenike, škola ih šalje na praksu.

Nihad Zahirović, direktor Mješovite srednje građevinsko-geodetske škole Tuzla (Foto: M.T./Megafon)

„Imali smo razne projekte, javne ustanove nas zamole da pomognemo u saniranju zidova, kupatila, učionica, tamo gdje se mijenja keramika, i to naši učenici urade. Što se tiče tehničke škole, oni redovno, uz prethodnu najavu, posjećuju gradilišta. Imamo izuzetnu saradnju sa firmama Deling Invest, Tehnograd-copmany, tako da oni uz najavu dopuste dolazak, obezbijede inžinjera, građevinskog tehničara koji će objasniti djeci sve što treba“, kazao je Zahirović.

Podsjetio je da je učenicima obezbijeđena stipendija od Ministarstva obrazovanja i firme Tehnograd-company, u iznosu od 240 KM. Međutim, uprkos tome, učenika nema.

„Mi u školi imamo tri majstora, a djeca rade sa pravim materijalima, ali se pločice ne lijepe pravim ljepilom nego na pijesku pa se na kraju dana skine. To je malo monotono za učenika jer ono što uradi on i uništi na kraju dana. Zato se raduju projektima koje smo im obezbijedili, posjete firmama i svi su zadovoljni, kako učenici i profesori tako i u javnim ustanovama. Dobili smo povratnu informaciju da imamo izuzetnu djecu“, ističe Zahirović.

Dok škole sa područja Tuzanskog kantona imaju problem sa upisom učenika deficitarnih zanimanja, Mješovita srednja škola Živinice ima više zanimanja, ali od navedenih imaju bravare, stolare i tapetare.

Osman Havušić, direktor Mješovite srednje škole Živinice za Megafon je kazao da škola na sebe preuzima odgovornost konkursa za stipendiranje učenika. Sa razrednicima odjeljenja priprema se kompletna dokumentacija s kojom učenici apliciraju.

Prema riječima našeg sagovornika, dešava se da ne prođu svi učenici jer ne ispunjavaju uslove.

„Pored stipendiranja, imamo pomoć od Vlade, Ministarstva obrazovanja Tuzlanskog kantona. Međutim, mi s druge strane kao škola, ne oslanjamo se samo na to. Imamo dobru saradnju sa lokalnom zajednicom, odnosno, upravom Grada Živinice, gradonačelnikom, predsjedavajućim Gradskog vijeća i u saradnji sa privrednicima Živinica naše učenike u drugom i trećem razredu šaljemo na praksu u privredne subjekte. Naravno, u one koji ispunjavaju uslove za realizaciju praktične nastave“, kazao je Havušić.

Učenici Mješovite srednje škole Živinice kod privrednika obavljaju praktičnu nastavu pod nadzorom predmetnog nastavnika koji je zadužen za izvođenje praktične nastave. Imaju i određenu naknadu za prevoz i topli obrok.

Građevinsko-geodetska škola Tuzla (Foto: M.T./Megafon

Većina učenika koji završe praksu kod privrednih subjekata, dobiju mogućnost zaposlenja u toj firmi po završetku srednje škole.

Naš sagovornik navodi da su ove godine imali tri ili četiri sastanka sa privrednicima koji su iskazali svoje potrebe. Srednja škola nastoji da izvrši raspodjelu časova kada je u pitanju naredna godina i mogućnost potpisivanja ugovora sa nekim privredncima.

„Imali smo dva sastanka sa firmom Deling Invest koja nam traži i zavarivače i električare. Imamo oba zanimanja u školi. Kada učenici završe završni ispit, kada dobiju diplomu, predstavnici firme će organizirati zajednički sastanak i iintervju sa određenim brojem učenika. Svakako,m oni učenici koji su za trogodišnje školovanje osvojili neke nagrade bit će odmah primljeni u tu firmu, ako to žele. To je jedan vid saradnje nas i privrednih subjekata“, navodi Havušić.

Kako Havušić ističe, Mješovita srednja škola Živinice nema problem sa upisom učenika, zbog saradnje sa privrednicima ali prvenstveno iz razloga što promovišu svoju školu.

PROMOCIJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA

„Kada su u pitanju učenici devetih razreda, od početka drugog polugodišta radimo prezentaciju u svakoj osnovnoj školi na području Živinica. Kažemo šta je to što mi učimo u školi te ugovorimo po terminima Dane otvorenih vrata Mješovite srednje škole Živinice. Onda nam jedan dan dolazi prva osnovna škola, drugi dan dolazi sljedeća osnovna škola i tako ostale lokalne škole. Učenici na osnovu toga vide i upisuju određena zanimanja, ali desi se da ne ispunimo mjesta za baš svako zanimanje, kao što je primjera radi cvjećar. Od potrebnih 20 učenika bude upisanih 17 učenika“, istakao je Havušić.

Vezani tekst: Bez zanata nema ni kravata (1) Mevludin Bijesović, vlasnik firme Tem Color: Djeci bi bilo draže učiti na ardilištu nego sjediti u učionici

Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.