Petak, 14 Juna

Turistički potencijali TK (3) Maid Porobić: Priča o turizmu u Tuzli i krenula je od ideje Panonskih jezera

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Februar je možda jedini mjesec u godini kada je u kompleksu Panonskih jezera, u srcu Tuzle, tiho i bez gužve. Zbog toplog vremena okončana je nedavno i sezona klizanja. Za predstojeće ljeto sezonske ulaznice za kupališta već su skoro rasprodane.

Piše: Nermina Šunj – Kušljugić

Panonska jezera u Tuzli već su nezaobilazna turistička odrednica za Tuzlake, goste iz brojnih bosanskohercegovačkih gradova te brojne inostrane turiste.   

Maid Porobić, direktor Javnog komunalnog preduzeća Panonika koje gazduje turističkim kompleksom, kaže za Megafon da je Panonika već postala turistički brend po kojem je Tuzla prepoznatljiva više nego po industriji koja se uglavnom vezuje za ovaj grad.      

PANDEMIJA DIKTIRALA TURIZAM

„Priča o turizmu u Tuzli je i krenula zapravo sa realizacijom projekta Panonskih jezera. Možemo slobodno reći da su to pravi počeci organizovanog i turizma većeg obima u Tuzli. Od 2003. godine, kad je izgrađeno prvo slano jezero, a posebno poslije 2012. godine kada su završeni svi veliki infrastrukturni objekti na Panonici. Dakle, 2008. godine završeno je drugo jezero i slani slapovi, 2012. završeno i treće jezero. Grad Tuzla je vlasnik svega, naravno.

Arheološki park sojeničko – neolitsko naselje (Foto: Panonika)

U tom periodu su urađeni i projekti dijela kulturnog turizma. Izgrađen je Arheološki park sojeničko – neolitsko naselje, naša geološka postavka koja je vrlo bitan dio turističke ponude Tuzle.U predpandemijskom periodu imali smo veći broj posjeta iz cijele Bosne i Hercegovine i susjednih zemalja, upravo tim kulturnim sadržajima“, kaže Porobić.

Kada govorimo o učešću kompleksa Panonskih jezera u ukupnoj turističkoj ponudi Tuzle, Porobić kaže da je Panonika sigurno jedan od najznačajnijih, a možda i najznačajniji turistički segment.

MEĐU DESET NAJATRAKTIVNIJIH TURISTIČKIH DESTINACIJA

„Imali smo 2019. godine, dakle, prije pandemije, 450.000 posjeta tokom ljetnje sezone. Najveći broj posjetitelja su Tuzlaci ali više od 20 posto su gosti iz cijele BiH i susjednih zemalja.

Sve ankete pokazuju da je Panonika jedna od najznačajnijih turističkih odrednica u BiH i sigurno smo u prvih 10 top destinacija u BiH.

Panonska jezera u Tuzli, ljeto 2021. godine (Foto: Panonika)

Uslijedila je 2020-ta, godina pandemije, kada smo kao i sav turizam u svijetu imali veliki pad posjeta. Te je godine Panoniku posjetilo svega 180.000 gostiju ali smo tu sezonu radili da sačuvamo djelatnost, da sačuvamo radna mjesta koja nisu beznačajna. Panonika upošljava u sezoni više od 160 radnika. Tu smo godinu radili veoma teško, sa gubitkom. Međutim, već protekle, 2021. godine, pokazalo se da se turizam vraća na stare staze.

Prošle godine smo registrovali 380.000 posjeta. Mada smo i tu godinu radili pod ograničenjima, zbog pandemijskih mjera. Iako je naša voda slana svako jutro se vršila dezinfekcija plaža, mobilijara i ugostiteljskih objekata“. 

Panonika gostima nudi kompletnu uslugu, navodi naš sagovornik, osim odmora i rekreacije na tri slana jezera tu je i inhalacijski centar slanih slapova sa dva bazena. Dnevno Panonika može da primi 15.000 gostiju. Unutar Panonike su ugostiteljski objekti, ljetne bašte.

Grad Tuzla ima izgrađenu infrastrukturu koja može da prati rast turističke ponude. Izgrađeno je 33 hotela i motela, a brojni su privatni objekti koji iznajmljuju smještaj turistima tokom ljetne sezone.

OD BEOGRADA DO DALEKE AUSTRALIJE

Tokom ljetnih dana je veoma teško naći smještaj u Tuzli.

„Tokom 2020. i 2021. godine praktično su nam dolazili gosti iz svih dijelova Bosne i Hercegovine. Zemlja je bila zatvorena zbog pandemije, nije se moglo ići na more i tada su mnogi „otkrili“ Panoniku. Imali smo mnogo gostiju iz zapadnog dijela zemlje, pogotovo iz Krajine. Najviše su dolazili iz Cazina, Velike Kladuše, Bihaća. Imali smo goste iz Srednje Bosne što je već tradicionalno, iz Zenice, Vareša. Imali smo goste iz Sarajeva, čak su nam iz Mostara dolazili. Imali smo goste i iz Bijeljine“.

Na Panonskim jezerima u toku su pripreme za predstojeće ljeto (Foto: N.Š.K./Megafon)

Prošle godine gosti su bili Talijani, Česi, Slovaci, Mađari, Bugari, Francuzi, Nijemci, Šveđani, Slovenci, Holanđani i gosti iz daleke Australije. Posebno u dvije godine pandemije, Panoniku su posjećivali gosti iz Srbije, iz dijelova koji su najbliži Tuzlanskom kantonu.

„Dolazili su organizovano preko putničkih agencija i boravili najmanje dva dana u Tuzli, odnosno, na Panonici. Bili su gosti iz Valjeva, Rume, Užica, Beograda, Novog Sada, Loznice, Smedereva i Subotice“.

Panonika je javno preduzeće čiji je osnivač Grad Tuzla ali ne finansiraju se iz budžeta Grada, kaže Porobić,već su osnovani kao profitabilno preduzeće koje mora pokriti sve svoje troškove organizacije i održavanja.

U najvećem dijelu uspjeh sezone zavisi od vremenskih uslova. Poslovali su prošle godine pozitivno ali, tvrdi direktor Panonike, finansijski izvještaj nije najvažniji.

„Panonika generira veliku potrošnju gostiju koji dolaze u grad. Ekspanzija je stanogradnje upravo od vremena pokretanja Panonike. Gosti dolaze, plaćaju smještaj, troše novac u restoranima, trgovinama. Turizam je upravo to“, kaže Porobić

TUZLA DANAS POZNATIJA PO PANONICI NEGO ENERGETICI

„Panonika je magnet da privuče goste u Tuzlu a naš je posao da se ti gosti dobro osjećaju ali i da se ponovo vrate i sljedeće godine. To je taj održivi turizam. U kontekstu globalnih ali i dešavanja na planu energetskih promjena, ko je mogao očekivati da će Tuzla biti poznata po jezerima, a mi smo danas poznati po brendu, po Pananonici a ne po energetici ili rudarstvu“, kaže Maid Porobić, direktor Panonike.

Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.