Subota, 4 Maja

Prava pacijenata- žali se službeno ili šuti (3): Prigovori u Domu zdravlja Živinice uglavnom su anonimni

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

„Svaki pacijent koji nije zadovoljan pruženom zdravstvenom uslugom od strane Doma zdravlja, nekim uslovima ustanove ili ima bilo koji oblik nezadovoljstva, može da izjavi prigovor ustanovi. Postoje različite forme prigovora, to može biti pismenim putem, neposredno direktoru, usmeno medicinskom radniku ili šefu službe i imamo i sandučiće za prigovore kao i mail, preko kojeg često dobijemo prigovore. Također, imamo dosta pohvala koje najviše nađemo u sandučićima“, kaže Edin Bašić, član Komisije za prigovore pacijenata u Javnoj ustanovi (JU) Dom zdravlja Živinice.

Piše: Mediha Tabaković

Kako sve zdravstvene ustanove imaju zakonsku obavezu propisati način i procedure na osnovu kojih pacijenti mogu izraziti eventualno nezadovoljstvo uslugom ili odnosom osoblja, u Domu zdravlja Živinice na svakom su odjeljenju postavili sandučiće sa jasnim natpisom da služi za žalbe, pohvale ili sugestije.

Međutim, građani Živinica s kojima smo razgovarali uglavnom nisu informirani da imaju pravo na žalbu a neki ni ne znaju da postoje sandučići.

IMAM PROBLEM ALI NEĆU SE ŽALITI

„Nemam se ja na šta žaliti ni kome. Usluga Doma zdravlja „i jest i nije“, mada više nije dobra nego što jeste. Svako dva mjeseca idem po lijekove a što se tiče usluga najbolje je kod očnog, ostalo je katastrofa“, rekao je Š.Ć.

„Imaju sandučići ali nemam nikakvih prava. Imao sam problema, samo kažu izađi napolje i čak se i zaključaju. Nema nikog kod specijaliste da te naruči. Izvadiš nalaze kažu ti istekli su nalazi. Nije to samo ovdje i u Tuzli je isto. Kada dođete u Dom zdravlja prvo te pitaju šta hoćeš, a treba samo da kaže doktoru da ima pacijenta“ , kazao je R.H.

„Na osobu s kojom sam imao problem neću da se žalim, ljekar je to, ali neću se žaliti. Inače imam primjedbu na dolaske ljekara, jer radno vrijeme je od sedam ujutro a dolaze u devet ili u podne. Ja sam 36 godina putovao na posao i nikada nisam zakasnio“ navodi V.Dž.

Neki od pacijenata imaju i pozitivna iskustva.

„Znam da imam pravo na žalbu, nikada se nisam žalio, jer mi je usluga dobra i zadovoljan sam uslugama. Pripadam ambulanti Đurđevik, a i u Domu zdravlja Živinice je sve kako treba, osim u Tuzli dole je jako loše“, kazao je H.H.

„Ne znam da imam pravo na žalbu jer nisam nikada imao problema sa zdravstvom. Odem ja svako dva mjeseca po svoju terapiju, ali dobro je, nisam imao ništa da prijavim, kada odem sve je dobro, pregleda me i da mi ono što treba“, kazao je Z.S.

Edin Bašić, član Komisije za prigovore pacijenata u JU DZ Živinice (Foto: M.T./Megafon)

Edin Bašić, član komisije, za prigovore pacijenata u Domu zdravlja Živinice kaže za Megafon da u sandučićima uglavnom budu pohvale na uslugu i osoblje, ali da bude i prigovora, mada su češćeputem mejla.

„Svaki pacijent koji nije zadovoljan pruženom zdravstvenom uslugom od strane Doma zdravlja, nekim uslovima ustanove ili ima bilo koji oblik nezadovoljstva, može da izjavi prigovor ustanovi. Postoje različite forme prigovora, to može biti pismenim putem, neposredno direktoru, usmeno medicinskom radniku ili šefu službe i imamo i sandučiće za prigovore kao i mail, preko kojeg često dobijemo prigovore. Također, imamo dosta pohvala koje najviše nađemo u sandučićima“, kazao je Bašić.

Sandučići se, kaže naš sagovornik, nalaze na svakom odjeljenju gdje pacijenti mogu uložiti žalbu, sugestiju i pohvalu na odjeljenje kojim nisu ili jesu zadovoljni.

NEMAMO KOME ODGOVORITI

„Što se tiče prigovora putem sandučića uglavnom se odnose na uslove u službi gdje su postavljeni sandučići. Praksa je takva da se direktor s tim upozna nakon čega se vraćaju šefu službe koji mora razmotriti prigovor i poboljšati rad svoje službe. Prigovori su uglavom anonimni u sandučićima i ne možemo dati neki odgovor osobi koja se žalila jer nemamo naznačeno ime i prezime osobe“, ističe Bašić.

Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.