Utorak, 27 Februara

Naplata dodatnih „markica“ za zdravstvo ide redovno i u 2022. godini, bez obzira na smanjen obim zdravstvenih usluga tokom pandemije

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

U  vrijeme pandemije, mnogi su građani ostali uskraćeni čak i za osnovne zdravstvene usluge pa opravdano pitaju zašto i pored plaćenih doprinosa, i dalje plaćaju dodatne premije za zdravstveno osiguranje, takozvane „markice“ za zdravstvo.  

Piše: Samir Mujakić

Zavod zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona (ZZO TK) u prvoj sedmici januara, 2022. godine započet će redovnu distribuciju premija osiguranja.

Cijena premija koje građani plaćaju ostaje ista kao i ove godine – 20 KM.

Građani TK godišnje plate dodatnih 3,5 miliona KM

U  vrijeme pandemije, koja je uzrokovala promjene u radu zdravstvenih ustanova, mnogi su građani ostali uskraćeni za određene zdravstvene usluge i nezadovoljni su pružanjem zdravstvene zaštite i pomoći.

Građani u Tuzlanskom kantonu među rijetkima su u Federaciji Bosne i Hercegovine koji plaćaju dodatne, takozvane „markice“ za zdravstvo a posebno zbog pandemije i novih okolnosti rada zdravstvenih ustanova, opravdano postavljaju pitanje što plaćaju i gdje taj novac ide.  

Portparol Zavoda zdravstvenog osiguranja Riad Kurtalić za Megafon kaže da se novac od dodatnih premija ulaže u zdravstvo.

,,Zavod zdravstvenog osiguranja TK se finansira iz doprinosa, ino osiguranja i neposrednog učešća premije osiguranja. Kada su u pitanju uplate za premiju osiguranja, izuzimajući kategorije koje su oslobođene plaćanja, iznos uplate je od tri do tri i pol miliona KM.

Taj se novac ulaže u sistem zdravstvene zaštite u zdravstvenim ustanovama s kojima Zavod ima ugovore, za finasiranje prava osiguranih lica, nabavku orotopedskih pomagala, vantjelesne oplodnje, nabavku lijekova koji mi osiguranim licima garantujemo. Zavod nije profitabilna firma“, kazao je Kurtalić.

Uplata markica počinje početkom januara 2022. godine (Foto: Megafon)

Građani koji nisu oslobođeni plaćanja, bez obzira koliko su informisani o tome gdje ide novac od dodatne premije zdravstvenog osiguranja, imaju svoj stav o kvalitetu zdravstvenih usluga koje zauzvrat dobiju.

,,Znam gdje ide novac od markica. Ali, od kako je pandemija, nisam zadovoljna. Na poziv telefonom da se najavim na pregled, niko se ne javlja. Kada odem u dom zdravlja sestre nisu uljudne, doktorice ima ili nema. Hvala Bogu nisam teški niti hronični bolesnik, ali od određivanja terapije do izdavanja recepta prođe dosta vremena. Da li zato mi građani plaćamo osiguranje, da nas vraćaju ili ignorišu?“, pita N.H.

N.K. radi u Termoelektrani Tuzla. Kaže da je oslobođen plaćanja premije osiguranja jer je dobrovoljni davalac krvi.

,,Do sada nisam imao većih zdravstvenih problema. Odnosom ljekara nekada sam zadovoljan nekada ne. Sve to zavisi i od raspoloženja. Siguran sam da novac koji se prikupi od markica uplaćuje u nabavku kvalitetnije medicinske opreme“.

Liječenje je postalo skupo

E.I. je diplomirani tehnolog iz Tuzle i kaže da su neuporedive medicinske usluge u prošlom i sadašnjem vremenu.

„Prije si mogao s ovjerenom zdravstvenom knjižicom, u nekadašnjoj državi, liječiti se ili da vam pruže zdravstvenu uslugu bilo gdje. Država je snosila troškove liječenja u inostranstvu. Sada je medicina napredovala, samo je liječenje postalo skupo.

Što se tiče ovih markica koje plaćamo za osiguranje, nadam se da se od prikupljenog novca mogu nabaviti i kvalitetniji lijekovi i medicinski aparati za zdravstvo“, kazala je.

Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru(ima).

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.