Autor: Nermina Šunj- Kušljugić
Česte i žestoke reakcije u domaćoj javnosti na političke istupe ali i ispade predsjednice susjedne Republike Hrvatske Kolinde Grabar- Kitarović ukazuju na to da nam je u Bosni i Hercegovini itekako važno ko će nakon predstojećih izbora u susjeda zasjesti u predsjedničku fotelju. Ničeg neobičnog u tome nema, s obzirom na geostrateški kontekst na Balkanu.
Dan državnosti uz Tompsonovu muziku
Kako se već nakupilo nimalo bezazlenih „ispada“ i „izvala“ hrvatske predsjednice, javni kritičari u Hrvatskoj ali i BiH, sve su skloniji prizivanju loših izbornih rezultata za Grabar – Kitarović tokom izborne utrke za novi mandat na Pantovčaku.
Međutim, zanimljiva je učestalost javnih istupa hrvatske predsjednice koji za nekoliko sati postaju viralni, pa bi se moglo postaviti i pitanje da li je to slučajno i da li je slučajno da su teme njenih javnih performansa uvijek historija, domovinski rat, sport, muzika, izjave s patriotskim emocijama, a koje uvijek duboko senzibiliziraju Hrvate.
Kako se desilo da u Hrvatskoj koja baštini evropske i civilizacijske vrijednosti i u kojoj je donedavno predsjednik bio profesor violine, čovjek uglađenih manira, „narodna zvijezda“ postaje oznojena žena u mokroj majici što skandira s fudbalskim navijačima, boksa, u kožnoj se jakni zabavlja na koncertu ili se u maskirnoj uniformi takmiči s najvišim vojnim oficirima u gađanju iz vatrenog oružja, a tokom prijema povodom godišnjice državnosti najvišim zvanicama upriliči javno slušanje muzike Marka Perkovića Thompsona..?
Već viđen scenarij imali smo u bh. entitetu Republika Srpska, odnosno, tokom ranijih ali i predizborne kampanje uoči izbora za Predsjedništvo Bosne i Hercegovine.
Sve značajke „strateškog komuniciranja“ s javnostima koje ima komunikacija hrvatske predsjednice, vrlo je uspješno već primjenjivao Milorad Dodik (SNSD).
Ljubitelj je sporta (košarke) pa ga prisustvo u publici (s narodom) čini pristupačnijim i popularnijim, voli vojne parade, često poseže za mikrofonom i zabavlja „široke narodne mase“, identificira se s njima, odnosno, glasači se identificiraju sa svojim vođom kojem nije problem „sići među narod“. I uvijek nekako „slučajno“ sa svih događaja pa čak i onih privatne naravi, u medije „procuri“ fotografija ili Dodikova izjava.
Obrazovanje ili umjetnost, primjera radi, rijetko su teme o kojima Dodik, odnosno Kolinda Grabar – Kitarović javno govore.
U aprilu 2018. godine agencija Asocieted Press (AP) je objavila opsežnu analizu o jačanju krajnje desnice u Istočnoj Evropi.
„Tvrdeći da brane svoj nacionalni suverenitet i kršćanske vrijednosti od globalizacije, sve je više mržnje usmjerene prema Romima, Muslimanima, Židovima i drugim manjinama u Srednjoj i istočnoj Europi“, navodi se u analizi AP-a. Kaže se i to da u Srbiji i Hrvatskoj nakon ratova 1990-tih ponovno raste nacionalizam a neki politički analitičari vjeruju kako ruska propaganda potiče stare nacionalne sukobe.
Strategija bez muke
Brojne druge analize ali i konkretni rasporedi političkih snaga u evropskim parlamentima potvrđuju teoriju koju je, između ostalih, analizirala AP, pa je sasvim logično da se takav „teren“ koristi za senzibiliziranje glasača upravo temama koje podsjećaju na krvavu historiju Balkana. A kako se u BiH i regionu pokazalo da su glasači desnice najistrajniji, najvjerniji i najrevnosniji glasači, iskristalizirala se odlična strategija za dobijanje izbora.
Stoga je možda i naivno Kolindino sve češće „skretanja s puta“ ocijeniti tek kao glupost, neznanje ili nepripremljenost za javni nastup.
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.