Subota, 27 Jula

Ekonomisanje ministra finansija: Službeno auto koštalo 100.000 KM a njegovo održavanje još 93.000 KM

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Službeno auto ministra Bevande je u 2018. godini dnevno prelazilo nevjerovatnih 638 kilometara i te godine revizori su upozorili na enormne troškove održavanja vozila. Samo u 2020. godini na održavanje auta koje koristi ministar potrošeno je 22.272 KM.

Autor: N. Š. K.

Nabavke službenih vozila u institucijama Bosne i Hercegovine godinama su tema za sebe, uglavnom su na meti javnih kritika i uglavnom opravdano.

Dok se jednima spočitava rastrošnost i često mijenjanje limuzina, ministru finansija i trezora BiH, Vjekoslavu Bevandi (HDZ BiH), nakon dugogodišnjih upozorenja zbog neracionalnosti troškova služenog vozila koje koristi, kupljenog 2016. godine, javni revozori samo još nisu eksplicitno napisali da bi bilo mnogo isplatnije za budžet kada bi kupio novo vozilo.

VEZANI TEKST: Službeno vozilo ministra Bevande dnevno prelazilo nevjerovatnih 638  kilometara

Ukupni izdaci za materijal i usluge održavanja vozila u 2020. godini u Ministarstvu finansija BiH iznosili su 30.511 KM dok se, upozoravaju revizori u najnovijem Izvještaju o finansijskoj reviziji, na vozilo koje se koristi za prijevoz ministra odnosi 22.272 KM (73%), što je za 3.471 KM više nego prethodne godine.

„Ukupan iznos koji je utrošen za materijal i usluge za održavanje pomenutog vozila od momenta nabavke 2016. godine iznosi 93.535 KM (nabavna vrijednost vozila je iznosila oko 100.000 KM). Iako je prethodnih godina ukazivano Ministarstvu na potrebu racionalizovanja ovih troškova, iz prethodnih podataka je vidljivo da do njihovog smanjenja nije došlo, a troškovi su čak i uvećani. Imajući u vidu uslove eksploatacije vozila, prijeđenu kilometražu i sl. ipak smatramo da postoji prostor da ovi troškovi budu smanjeni“-upozoravaju revizori.

Kupovina rezervnih dijelova mimo procedura

Nadalje revizori otkrivaju da su testiranjem računa za materijal za održavanje vozila ponovo ustanovili da većina artikala koji se fakturišu nisu ugovoreni. Iako je ugovorom precizirano da Ministarstvo za sve artikle koji nisu ugovoreni može ispitati tržište te ukoliko utvrdi da su cijene rezervnih dijelova kod drugih ovlaštenih servisera niže u tom slučaju je izabrani dobavljač dužan izvršiti servis po najpovoljnijoj cijeni.

„Ustanovili smo da u Ministarstvu nisu radili ispitivanje tržišta tokom 2020. godine za značajne servise na vozilima ponovo to obrazlažući iskustvom iz prethodnih godina kada je ispitivanje tržišta pokazalo da ne postoje bitne razlike u cijenama između ostalih ovlaštenih servisera. Neispitivanje tržišta može imati za posljedicu plaćanje nepovoljnije cijene rezervnih dijelova“, ponovo upozoravaju revizori Ureda za reviziju institucija BiH.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.