Ponedjeljak, 16 Septembra

U školama TK 80-ero djece imat će asistente u nastavi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Asistenti u nastavi novina su u školama na području Tuzlanskog kantona. Zahvaljujući novim pedagoškim standardima usvojenim u junu, asistente će imati 80-ero djece s poteškoćama u razvoju.

Roditelji korisnika usluga u centrima za razvoj inkluzivnih praksi strahuju da bi sad moglo doći do zatvaranja tih centara, ali u resornom ministarstvu tvrde da to nikada nije bila opcija.

Piše: Enisa Alibalić

Asistenti u nastavi se u škole na području Tuzlanskog kantona uvode s ciljem pomoći djeci sa poteškoćama u razvoju koji pohađaju redovnu nastavu, da lakše savladaju nastavu i ostvare viši nivo socijalizacije.

Regulisano je to novim pedagoškim standardima usvojenim u junu ove godine.

ZAHTJEVI ŠKOLA I RODITELJA

„Zakonom je prošle godine stvoren pravni osnov za uvođenje asistenata u nastavi. Ove godine je taj proces završen tako da će školske 2022./2023. godine u školama na području Tuzlanskog kantona raditi 80 asistenata sa 80-ero djece. Ujedno je to 30 novih radnih mjesta. Ispoštovani su svi zahtjevi koje su škole postavile pred nas, a i roditelji su se složili da će asistenti u nastavi biti od velike pomoći djeci sa poteškoćama u razvoju, da prate nastavu i savladavaju gradivo kao i da se kvalitetnije socijalizuju“, kaže za Megafon Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke u Vladi Tuzlanskog kantona.

Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK (Foto: E.A/Megafon)

Iako su predvidjeli nova radna mjesta, među kojima i asistente u nastavi, novim pedagoškim standardima predviđen je manji broj uposlenika u centrima za razvoj inkluzivnih praksi na području Tuzlanskog kantona čija je osnovna svrha pružanje podrške roditeljima djece sa poteškoćama u razvoju i različitih tretmana djeci.

Na najavu da će čak biti zatvoren, reagovali su korisnici usluga Centra za razvoj inkluzivnih praksi Banovići.

„Ta informacija nas je stvarno zatekla. Osjećamo se ogorčeno zbog toga. Moj sin je korisnik centra od samog početka, već tri godine. Evidentan je ogroman napredak u njegovom razvoju u svakom pogledu. Ne može se procijeniti od kolike je važnosti rad ovog centra posebno s obzirom na to da se ovdje radi o najosjetljivijoj kategoriji djece, djeci sa poteškoćama u razvoju. Međutim, i ako nije istina da se CRIP gasi, postoji problem sa poistovjećivanjem uloge asistenta u nastavi i niza stručnjaka koji sa djecom rade tretmane. To su dvije sasvim odvojene i obje djeci sa poteškoćama u razvoju potrebne kategorije. Ne bi se smjelo jedno uvoditi na račun drugoga, odnosno uslovljavati“, ističe Muriz Lopandić, roditelj korisnika usluga CRIP-a u Banovićima.

Muriz Lopandić, otac dječaka korisnika usluga CRIP-a u Banovićima (Foto: E.A./Megafon)

Mersudin Šehić, direktor Centra inkluzivnih praksi u Banovićima naglašava da bez obzira na uvođenje asistenata u nastavi u školama, roditelji djece sa poteškoćama u razvoju će biti izloženi dodatnim komplikacijama i troškovima zbog potrebe da djecu vode na tretmane u druge općine i gradove Tuzlanskog kantona.

Mersudin Šehić, direktor Centra inkluzivnih praksi u Banovićima (Foto: E.A./Megafon)

„Ukoliko bi došlo do gašenja Centra inkluzivnih praksi Banovići, korisnici sa područja ove općine bi bili prinuđeni da usluge traže u drugim opštinama i gradovima Tuzlanskog kantona, Lukavac i Tuzla. To bi značilo odlazak u druge općine i nove troškove, kao i uslugu koja nije blizu, a za djecu sa poteškoćama u razvoju to nije dobra opcija. Roditelji su prepoznali značaj ovog Centra i zato insistiraju da on nastavi raditi“, naglašava Šehić.

SMANJEN BROJ STRUČNJAKA U CENTRIMA

Iz Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona kažu da ukidanje Centara za razvoj inkluzivnih praksi nikada nije bila opcija, već smanjen broj uposlenika zbog pokrivanja manjeg područja po novim pedagoškim standardima.

Centar za razvoj inkluzivnih praksi u Banovićima je imao devet uposlenika i pokrivao područje Banovića, Lukavca i Živinica. Po novim pedagoškim standardima, imaće tri uposlenika i pokrivati samo Banoviće.

„Ovo što smo uradili je zapravo bilo na zahtjev roditelja. Smatrajući opravdanim da se defektolozi iz Centra inkluzivnih praksi Banovići vrate na svoja radna mjesta u Kladanj i Živinice, a opravdano je, jer je roditeljima iz ove dvije sredine bilo komplikovano dovoditi djecu u Banoviće, mi smo taj zahtjev i uvažili. Ono što se pojavila kao netačna informacija u javnosti jeste da se taj centar zatvara. Istina je da smo broj uposlenika sa devet ovdje smanjili na tri, jer su po tri bila za svaku općinu, a sada pokrivaju samo jednu. Roditelji i jesu negodovali zato što su mislili da uopće neće imati na raspolaganju usluge centra. Također smo, pored tog centra odobrili još dva asistenta, dva na nepuno, jednog na puno radno vrijeme i pet asistenata za Osnovnu školu Banovići. To bi trebalo pokriti potrebe ove općine za asistentima u nastavi i defektolozima s obzirom na manje područje koje sada pokrivaju“, kažu u Ministarstvu.

Mirela Šabanović Efendić, psiholog u CRIP Banovići (Foto: Izvor- E. A./Megafon)

U Centru za razvoj inkluzivnih praksi Banovići, pedagog psiholog Mirela Šabanović Efendić, koja je pružala psihološku pomoć roditeljima djece sa poteškoćama u razvoju, a djeci odgovarajući tretman, zbog novih pedagoških standarda ostaje bez posla. Smatra da će rad centra sa smanjenim brojem uposlenika biti parcijalan i unazaditi sve ono što je sa djecom postignuto do sada.

„Ovo je centar koji najvećim dijelom pruža rehabilitaciju koja se u ostalim gradovima plaća i to nisu zanemarive cifre. Djetetu sa poteškoćama u razvoju nije dovoljan samo asistent u nastavi ili samo logoped, jer se često radi o višestrukim poteškoćama. Zato moramo imati stručnjake iz različitih oblasti koji se u radu sa djecom nadopunjuju i pružaju potpuni tretman. Samo tada možemo očekivati rezultate, a ovdje su rezultati evidentni. Dosta truda smo uložili i u otvaranje udruženja kako bi se prava koja roditelji djece sa poteškoćama u razvoju imaju lakše ostvarivala“.

POTREBA I ZA ASISTENTIMA I CENTRIMA

U Ministarstvu obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona ostaju pri novim pedagoškim standardima.

Roditelji djece sa poteškoćama u razvoju kažu da neće odustati od borbe za prava svoje djece. Podržavaju uvođenje asistenata u nastavi, podržavaju uvođenje defektologa u školama, ali smatraju da su za napredovanje djece u razvoju i dalje potrebni centri za razvoj inkluzivnih praksi u punom kapacitetu i da se uvođenje jednog ne bi smjelo raditi nauštrb rada drugog segmenta.

Vezani tekstovi:

Od septembra u školama TK asistenti u nastavi: U pripremi novi pedagoški standardi i uvjeti za raspisivanje konkursa

Šehić: CRIP Banovići nastavlja s radom iako centri za razvoj inkluzivnih praksi u TK nisu obuhvaćeni novim pedagoškim standardima

Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.