Petak, Decembar 9

Ministar Šakić za Megafon: Uskoro počinje izgradnja brze ceste Tuzla – Doboj, idejni projekat je završen

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

„Ove sedmice bi se na Vladi Federacije trebala naći ova tačka dnevnog reda i trebala bi biti odobrena sredstva, jer su JP Autoceste FBiH već uradile projektni zadatak odnosno idejno rješenje. To je prvi korak da krenemo u ovaj veliki projekat, jer bez projektne dokumentacije ne možemo ništa početi“, kaže ministar saobraćaja Mustafa Šakić.

Piše: Maja Nikolić

Izgradnja brze ceste Tuzla- Doboj jedan je od najvažnijih projekata za Tuzlanski kanton. Do kraja godine mogla bi krenuti realizacija ovog projekta. Kako Megafon saznaje, ova tema bi već na narednoj sjednici Vlade Federacije u četvrtak, mogla biti na dnevnom redu.

KLJUČNA CESTOVNA KOMUNIKACIJA

Ova brza cesta, planirane dužine oko 50 kilometara, koja je nazvana žilom kucavicom ne samo za Tuzlanski kanton, nego i za Federaciju BiH konačno je postala prioritet institucijama vlasti.

Kako je za Megafon pojasnio ministar trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi Tuzlanskog kantona Mustafa Šakić, nakon održana dva sastanka o ovoj temi, postavljeni su zadaci za sve partnere u pregovorima. Ministarstvo saobraćaja TK je odmah svoju zadaću izvršilo i uputilo Inicijativu prema Vladi Federacije BiH da osigura sredstva za izradu projektne dokumentacije.

„Ove sedmice bi se na Vladi Federacije trebala naći ova tačka dnevnog reda i trebala bi biti odobrena sredstva, jer su JP Autoceste FBiH već uradile projektni zadatak odnosno idejno rješenje. To je prvi korak da krenemo u ovaj veliki projekat, jer bez projektne dokumentacije ne možemo ništa početi“, kaže ministar saobraćaja Mustafa Šakić.

Nije ovo jedina dionica koja se planira graditi, a sve s ciljem kako bi Tuzlanski kanton zaista doživio cestovnu deblokadu koja je neophodna.

„Ta deblokada se mora desiti, ali je za to potrebno određeno vrijeme, ali ja se nadam da će vrlo brzo biti izabran izvođač koji će kvalitetno uraditi taj projekat. Na nama je da stalno držimo aktuelnom ovu pozitivnu priču i da s njom stalno idemo ka Vladi Federacije, da nastave osiguravati sredstva za izgradnju ove brze ceste“, ističe ministar Šakić.

Brza cesta Tuzla-Doboj dobila ime saobraćajna žila kucavica (Izvor: JP Autoceste FBiH)

Izgradnja ceste je višestruk projekat, jer će ići uz korito rijeke Spreče čime će se spriječiti plavljenja koja su do sada bila ogroman problem poljoprivrednicima u Doboj Istoku, Lukavcu i Gračanici. Također, nemjerljiv će značaj biti za privredni rast Tuzlanskog kantona i Federacije BiH.

„Jer na ovakav način će biti najbrže doći do dijela koridora Vc koji povezuje Bosnu i Hercegovinu s Evropskom unijom, a o privrednom razvoju da ne govorimo koliko će on jačati.“

Međutim, u javnosti se stalno pojavluju informacije da postoje i zagovarači koji traže da se sredstva iz Vlade Federacije što prije odvoje i za izgradnju autoceste, takozvani Y krak Žepče – Zavidovići – Banovići – Živinice- Tuzla. Međutim, ministar Šakić nam kaže da su one projektima potpuno odvojene te da neće ugroziti jedna drugu.

„I ta autocesta ostaje u planovima Vlade Federacije BiH i već je izabran izvođač koji radi projekat Šički Brod – Brčko, a drugi dio je od Šičkog Broda ka Banovićima i to je dio te autoceste Beograd – Sarajevo. Znači to je potpuno odvojen projekat od brze ceste Tuzla- Doboj. Autocesta Brčko – Sarajevo ide preko Banovića, a ova Tuzla – Doboj je brza cesta koja će Bosnu i Hercegovinu brže i bolje povezivati“, kaže naš sagovornik.

Neophodno je da izgradnja putne infrastrukture ne bude samo političko pitanje, nego da institucije vlasti prepoznaju ovakve projekte kao strateški važne.

„Pa evo, ja se nadam da je konačno neko prepoznao da obezbijedi novac za projektovanje. Nadam se da će buduće  Vlade vidjeti ovo kao prioritet i da će nastaviti dobru saradnju buduća Vlada TK i Vlada Federacije BiH, a sve u interesu razvoja privrede i ekonomije. Sve je do onih koji upravljaju procesima, jer ništa ne znači to što ćemo mi uraditi projekat ako on onda bude stajao u ladici. Put da se uradi ta brza cesta jeste dug, ali je sada na dobrom putu da se u konačnici i završi“.

Plan za modernizaciju putne komunikacije Tuzla-Doboj (Izvor: JP Autoceste FBiH)

Pitali smo ministra Šakića kako je tekao put lobiranja da se brza cesta Tuzla- Doboj prihvati kao prioritet.

„Znate kako je to. Na kraju se uvijek sve svodi na neko lobiranje. U ovom momentu nije bilo teško, jer smo imali dobru saradnju sa Vladom Federacije BiH. Ta saradnja se ogleda i u drugim projektima kada je saobraćaj u pitanju, posebno aviosaobraćaj. Nadam se da će buduće vlasti kada vide da je projekat spreman, da on njega neće odustati i gurnuti ga pod tepih. Ja sam ministar osam mjeseci i nekako mi apsurdno zvuči da nemamo projekte za neke kapitalne investicije. Nažalost, pa je tako da mi 2022. godine moramo pričati o projektovanju nečega što je trebalo postojati prije 20 godina“, istaknuo je Šakić u razgovoru za Megafon.

Stoga je od izuzetnog značaja i da se od ovakvih projekata  odmakne politika te da ovo bude zajednički interes svih.

„Nažalost, mi u ovoj državi ne možemo ništa bez politike i politika je ta koja upućuje određene inicijative i obezbjeđuje novac. Ali političari koji ne žive na području Tuzlanskog kantona, koji su negdje u Sarajevu, a koji odlučuju o Tuzlanskom kantonu, moraju shvatiti važnost ovog područja. Mi smo kao reagija u privrednom smislu najpotentniji i mi generišemo velike prihode koji pune budžete. Svaki poltičar mora o tome voditi računa“, rekao je ministar Mustafa Šakić.

VRIJEME JE NOVAC

Projekat brza cesta Tuzla – Doboj nikako ne bi smio ostati mrtvo slovo na papiru, poruka je i građana koji u vrijeme najvećeg prometnog opterećenja na relaciju od 40 kilometara, od Tuzle do Gračanice, u vožnji provedu i više od sat vremena. Za privredu i ekonomiju u kojima je danas vrijeme ključan faktor, to je ogroman nedostatak. Ali za nadati se da ipak postoje neke nove snage koje razmišljaju strateški i razvojno, a ne isključivo politički i poslušnički.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.