Četvrtak, 18 Aprila

Uvezivanje sa autocestom Sarajevo-Beograd važno je za Tuzlanski kanton

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Tuzlanski kanton je godinama u saobraćajnoj blokadi. Brojni su prioritetni projekti izgradnje cesta koje bi vodile deblokadi. Postoje zagovarači koji u javnosti tvrde da je najhitnije djelovati u smjeru izgradnje autoceste koja bi Tuzlanskom kantonu omogućila jednostavnije priključivanje centrima prema kojima se godinama otežano komunicira. Iako najveći i privredno najrazvijeniji u Federaciji Bosne i Hercegovine, Tuzlanski kanton do sada nije bio na listi prioriteta kada je u pitanju gradnja puteva. Aktuelni ministar trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi Tuzlanskog kantona, Mustafa Šakić kaže da je uzrok tome nestabilna politička situacija, inertnost i nefunkcionalnost, ali da očekuje da od naredne godine brojni projekti na čekanju krenu u realizaciju.

Razgovarala: Enisa Alibalić

Gradnja autoputa Sarajevo – Beograd izuzetno je važna za deblokadu Tuzlanskog kantona. Iako kroz ovaj kraj prolazi samo jednim krakom, trebala bi doprinijeti lakšoj putnoj komunikaciji. Ministar trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi Tuzlanskog kantona, Mustafa Šakić kaže za Megafon da se ove godine pomjerilo sa mrtve tačke u kojoj smo kao kanton godinama tapkali.

PRVI METRI AUTOCESTE

„Moramo prvo znati da mi nemamo ni jedan metar autoceste na području Tuzlanskog kantona. Drugo, moramo znati da smo imali niz sastanaka na temu izgradnje autoceste, od prostornog plana, od sastanaka sa predstavnicima lokalnih zajednica Srebrenika i Gradačca da probamo promijeniti tu trasu koja je planirana prostornim planom i na kraju smo usaglasili da se ide u projektovanje. Izabran je izvođač koji svakodnevno na terenu radi na projektovanju i vjerujem da će iduće godine taj projekat biti na stolu, odnosno, da ćemo moći ići u proceduru raspisivanja tendera i konačno izgradnje prvih metara autoceste.

Ovdje se radi o dionici od Šičkog Broda do Maoče, prema Brčkom. Riječ je o 30 km autoceste u prvoj fazi.

Ministar Šakić: Naredne godine značajniji pomaci u realizaciji projekata (Foto: E.A./Megafon)

Druga faza je projektovanje od Šičkog Broda prema Žepču. Što se Tuzlanskog kantona tiče, dionica ide od Šičkog Broda prema Banovićima i onda prelazi u Zeničko-dobojski kanton. I onda preostaje spajanje na cestu 5c, odnosno autoput“, kaže ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK, Mustafa Šakić.

Važnost izgradnje ovog dijela puta izuzetno je važna za privredu i dalji razvoj Tuzlanskog kantona.

Transport roba trpi već decenijama zbog zanemarivanja Tuzlanskog kantona u planiranju izgradnje cesta kroz Bosnu i Hercegovini, odnosno priključke koji vode van njenih granica.

„Najveći problem Tuzlanskog kantona kada su u pitanju brojna važna pitanja je nestabilna politička situacija u prethodnom periodu. U periodu od 2010. pa evo do 2022. imali smo konstantnu promjenu vlada svake ili svake dvije godine i tu se ne može trasirati neka zdrava politika ka višim nivoima. Drugo, imali smo ministre od kojih nisu svi radili svoj posao u mjeri u kojoj su trebali u kontekstu zalaganja za Tuzlanski kanton.

Od 2010. do 2014. godine je izgrađen najveći broj kilometara što se tiče koridora 5c kroz Bosnu i Hercegovinu. Činjenica je da ni metar nije prošao kroz Tuzlanski kanton.

Počelo se raditi i na deblokadi puta Tuzla – Sarajevo. Urađena je jedna dionica na Karauli. Sad pričamo ponovo o projektovanju od Kladnja do Olova da probamo brže komunicirati između dva središta, Tuzle i Sarajeva. Nažalost, tek sada 2022. godine mi počinjemo govoriti o projektovanju. Da je bilo zdravijih politika u prethodnom periodu, da smo malo jače nastupili prema Autocestama, prema Vladi Federacije BiH, smatram da je bilo realno da smo projekte uradili u prethodnom periodu, a da sada vidimo mašine na terenu. Nažalost, 2022. godina, mi tek sad moramo pričati o projektovanju, a realizacija će doći tek kroz godinu, dvije ili tri.“

SVE DIONICE SU NEOPHODNE

Sadašnjom komunikacijom sa predstavnicima Vlade Federacije BiH i Autocesta BiH ministar Šakić je zadovoljan. Veliki broj projekata čija je realizacija počela, raspisivanje tendera za dionicu od Kladnja do Olova preko Karaule, odobravanje sredstava za brzu cestu od Tuzle do Doboja, projektovanje dionice autocesta kroz Tuzlanski kanton smatra iskorakom. Sve dionice o kojima se razgovara su neophodne za deblokadu Tuzlanskog kantona i nijedna nema alternative, kaže ministar trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi Tuzlanskog kantona, Mustafa Šakić

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.