Postoje jasne procedure rashodovanja i uništavanja vojnog naoružanja čime se bave specijalizirane firme, pa su Delije do tenka mogli doći isključivo uz saglasnost Vojske Srbije. Prevoz tenka zahtijeva i posebnu sigurnosnu proceduru o kojoj je moralo biti informisano Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije.
Piše: Nedžad Kušljugić
Dvadeset devetog maja 1991. godine, u Bariju na stadionu San Nikola, Crvena Zvezda je u finalu Kupa evropskih šampiona pobijedila Olimpik iz Marseja, nakon boljeg izvođenja penala. Sjajna generacija crveno- bijelih predvođena Dejanom Savićevićem, Sinišom Mihajlovićem, Robertom Prosinečkim i drugima krunisala je višedecenijski rast najvećeg sportskog kolektiva u bivšoj Jugoslaviji. Kasnije je ta generacija osvojila i Internacionalni super kup pobjedivši tadašnjeg prvaka Južne Amerike Colo Colo u Tokiju postavši nezvanični svjetski klubski prvak.
„Dizanje atmosfere“
Nakon 28 godina ovaj klub svijetle tradicije je u sklopu, kako je saopšteno „dizanja atmosfere“ za uzvratni susret posljednjeg pretkola Lige prvaka protiv švajcarskog Jang Bojsa, postavio tenk T 55 na ulazu na sjevernu tribinu stadiona „Rajko Mitić“ u Beogradu (nekadašnja Marakana).
Sport, u ovom slučaju fudbal, od antičkih do modernih olimpijskih igara simbol je snage, sposobnosti i viteštva, a što je proklamovano i u čuvanoj paroli osnivača modernih olimpijskih igara Pjera de Kubertena: „važno je učestvovati, ne pobijediti“. Sport je simbol mira pa su u antičko doba za vrijeme održavanja olimpijskih igara „pauzirani“ ratovi.
Fudbal je olimpijski sport, a Crvena Zvezda je jedan od najvećih klubova Istočne Evrope.
S druge strane, tenk je simbol rata, stradanja, patnje.
Po svemu sudeći, Crvenu Zvezdu danas vode ljudi mentalno bliže ratno-huškačkim parolama koje proklamuju kroz sport nego Kubertenovoj misli. Ima li bolje ilustracije za to od objave na Facebook stranici Crvena Zvezda galerije fotografija popraćenih tekstom: “Marakana od sada ima još jednu atrakciju”.
Iako bi neko čin postavljanja tenka kod stadiona mogao smatrati novim inovativnim navijačkim rekvizitom, kao dokazom privrženosti klubu, tenk to nikako nije.
Prije bi se moglo reći da je tenk sredstvo pritiska, čak i prijetnje i teze da je rezultat iznad svega i po svaku cijenu. U racionalnom poimanju sporta malo je poveznica među vojnim vozilom i sportskim navijanjem za svoj klub. Posebno nakon slika koje su obišle region a na kojima se vide ozarena i sretna lica mladih ljudi koji sjede na tenku i pjevaju „Od Topole… pa do Ravne Gore…“ A koji imaju toliko godina da nisu zapamtili prošli rat niti imaju znanja da se u stvarnosti ne gine samo od tenka nego i u tenku.
Ima li većeg dokaza od ovih slika da se željelo dodatno nacionalno mobilisati ljude, dok sam uspjeh Crvene Zvezde i nije bio toliko važan.
S obzirom na reakcije u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i dijelu srbijanske javnosti, poruka koju se željelo poslati tenkom je itekako dobro shvaćena, međutim, malo se ko bavi pitanjem kako je jedno vojno vozilo uopšte moglo doći u posjed navijačkoj grupi Delije.
„To vozilo nije iz Vukovara. Riječ je o rashodovanom tenku kupljenom na vojnom otpadu na jugu Srbije. Vozilo nema motor niti je operativno u bilo kome smislu“, poručili su u beogradskom klubu nakon brojnih reakcija u regionu na ovaj skaradan potez navijača Crvene Zvezde. Čak se i tvrdilo da je riječ o tenku koji je sudjelovao na ratištima u posljednjim ratovima.
Svatko ko iole poznaje vojne procedure zna da ne postoji mogućnost da grupa ljudi iz civilnog sektora kupi „polovni tenk“, čak i ako je bez motora i ako nije u operativnom stanju. Niti vojno oružje tek tako završava na nekom „vojnom otpadu“ pa da ga kao staro željezo može kupiti bilo ko.
Političko-vojni vrh Srbije morao je znati
Postoje jasne procedure rashodovanja a potom uništavanja vojnog naoružanja, čime se bave specijalizirane firme, pa su Delije do tenka mogli doći isključivo uz saglasnost Vojske Srbije i uz koordinaciju FK Crvena Zvezda. Takođe, poznato je da prevoz tenka zahtijeva posebnu proceduru o kojoj je moralo biti informisano Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije, a koje je između ostalog, moralo dati pismenu saglasnost za prevoz ovakvog tereta.
Imajući u vidu izjavu iz kluba, tenk je prevezen iz južne Srbije, dakle, praktično kroz cijelu Srbiju.
Sve ovo upućuje na to da je za tu nakanu morao znati i politički vrh Srbije.
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.