Izmjenama i dopunama zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju i odgoju, usvojenima u Skupštini Tuzlanskog kantona 22. decembra 2021. godine, od nove školske 2022./2023. godine, škole u TK će dobiti asistente za djecu sa inavaliditetom i/ili sa poteškoćama u razvoju.
Autor: Nermina Šunj – Kušljugić
U Tuzlanskom kantonu je prvi put stvorena zakonska osnova za uvođenje asistenata u nastavu i rezultat je to inicijative poslanika u Skupštini TK i nevladinih organizacija, kazao je za Megafon.ba ministar obrazovanja i nauke TK, Elvis Baraković.
„Nama sad slijedi korak dalje, kroz usaglašavanje pedagoških standarda stvoriti osnovu te kroz stvaranje finansijskih pretpostavki omogućiti angažman asistenata. Planiramo da od početka naredne školske godine, početkom septembra, već imamo asistente u nastavi“, kazao je Baraković.
INTENZIVNE PRIPREME ZA NOVU ŠKOLSKU GODINU
Formirana je komisija koju čine predstavnici Pedagoškog zavoda TK, Ministarstva obrazovanja i nauke, Sindikata osnovnog i srednjeg obrazovanja te civilnog društva, između ostalih i Udruženja „Imam pravo“, a koja će raditi na usaglašavanju pedagoških standarda bez kojih nije moguća praktična realizacija cijelog procesa.
S obzirom na to da konkursne procedure traju izvjesno vrijeme, vjerovatno je da već od marta i upisa novih generacija u osnovnim školama, počnu i prve konkursne procedure. Međutim, još je rano govoriti o tome i ministar Baraković je za sada jedino mogao reći da će konkurse raspisivati Ministarstvo obrazovanja i nauke TK.
„Pošto se zapošljava u javnim ustanovama onda mi raspisujemo konkurs. Imamo godišnje konkurse dva puta“, kazao je ministar a govoreći o procjenama mogućeg broja asistenata, kazao je da u ovoj fazi treba vidjeti i koliko je djece kojoj su asistenti neophodni.
Abida Žunić, predsjednica Udruženja „Imam pravo“ iz Tuzle, koja je u ime Udruženja bila uključena u inicijativu uvođenja asistenata u nastavu u školama TK, za Megafon kaže da se angažovanjem asistenata olakšava školovanje djece sa teškoćama u razvoju i/ili invaliditetom, pomaže im se da prate nastavu, da lakše savladaju gradivo, asistenti pomažu učeniku prilikom presvlačenja, hranjenja, odlaska na izlete, u toalet i u brojnim drugim aktivnostima.
„Asistent u nastavi nije osoba koja samostalno obrazuje učenika, to je posao prosvjetnih radnika u saradnji sa stručnjacima edukacijsko-rehabilitacijske struke (defektolozi, logopedi i ostali), koji vrše procjenu stanja svakog djeteta individualno, izrađuju po potrebi individualni plan i program za svako dijete, usmjeravaju u radu i pomažu prosvjetne radnike i asistente u nastavi i edukuju ih za rad sa djecom sa teškoćama u razvoju itd.
PODRŠKA STRUKE I INSTITUCIJA
Dakle, za uspješno inkluzivno obrazovanje potreban je u školama inkluzivni tim kojeg obavezno sačinjavaju prosvjetni radnik/radnici, stručnjak edukacijsko-rehabilitacijske struke i asistent u nastavi (za onu djecu kojima su potrebni)“, kazala je Žunić.
UG „Imam pravo“ koje se bavi podrškom djeci i osobama sa teškoćama u razvoju djeluje u cijelom TK i do sada su, kazala je Žunić, imali odličnu saradnju sa Ministarstvom za obrazovanje i nauku TK i ministrom Barakovićem.
„Naišli smo na razmijevanje da je potrebno što prije poboljšati stanje u inkluzivnom obrazovanju TK, jer zaostajemo na tom polju za većinom ostalih kantona u Federaciji BiH. Također smo ostvarili izuzetno dobru saradnju sa članovima Skupštine TK koji su prepoznali i podržali inicijative UG „Imam pravo“, a posebno izdvajamo zastupnicu u Skupštini TK Azru Okić“, napominje naša sagovornica važnost saradnje sa institucijama koje su imale sluha za inicijativu jer je jedan od prvih koraka u poboljšanju inkluzivnog obrazovanja bilo upravo uvođenje asistenata u nastavi u zakone o osnovnom i srednjem obrazovanju TK.
„Trenutno je u toku izrada novih Pedagoških standarda TK kojima će se tačno definisati uloga asistenata u nastavi i gdje će udruženje ostvariti saradnju i dati svoj doprinos u dijelu izmjena i dopuna koje se odnose na inkluzivno obrazovanje, a preko dobre saradnje sa Sindikatom za srednje i osnovno obrazovanje TK koji imaju predstavnike u komisiji za izradu Pedagoških standarda, kao i preko stručnih osoba iz Ministarstva za obrazovanje i nauku TK koje su uključene u izradu Pedagoških standarda.
POMOĆ I PROSVJETNIM RADNICIMA
Očekujemo i vjerujemo da će od iduće školske godine, angažovanjem potrebnog broja asistenata u nastavi i stručnjaka edukacijsko-rehabilitacijske struke u redovnim osnovnim i srednjim školama TK, inkluzivno obrazovanje biti podignuto na viši nivo, čime će se znatno poboljšati i olakšati obrazovanje učenicima sa teškoćama u razvoju i/ili invaliditetom, a isto tako i rad prosvjetnim radnicima“, kazala je naša sagovornica, predsjednica UG „Imam pravo“, Abida Žunić.
Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.