Ponedjeljak, 16 Septembra

Objavljena instrukcija o primjeni Uredbe o isplati pomoći poslodavaca

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Autor: N. Š. K.

Uredbom o isplati pomoći od strane poslodavaca, koja je objavljena u Službenim novinama Federacije BiH broj: 56/24 od 19.07.2024. godine, a stupila na snagu 27.07.2024. godine, uređuje se pravo na isplatu pomoći od strane poslodavca, dinamika i način realizacije isplate, saopćeno je iz Porezne uprave FBiH.

Članom 3. Uredbe propisano je da poslodavac može izvršiti isplatu pomoći, što znači da je data mogućnost, a ne obaveza poslodavcima za isplatu.

Shodno Uredbi pravo na pomoć, usljed inflatornog rasta cijena, ima lice koje ima zasnovan radni odnos sa poslodavcem odnosno lica zatečena u radnom odnosu na dan isplate novčanog iznosa.

Poslodavac može, na osnovu Uredbe, izvršiti isplatu pomoći u maksimalnom iznosu do 2.768,00 KM (dvije hiljade sedamsto šezdeset osam konvertibilnih maraka).

Ograničen je maksimalan iznos koji se po ovom osnovu može isplatiti, ali poslodavac može isplatiti i manji iznos.

Pomoć se može isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu ove Uredbe odnosno od 27.07.2024. godine – 31.12.2024. godine, tj. najkasnije do dana prestanka važenja ove Uredbe.

Isplata pomoći se vrši isključivo na transakcijske račune radnika.

Ova vrsta pomoći ne smatra se plaćom ili naknadom plaće prema odredbama Zakona o radu i pomoć u smislu ove Uredbe ne podliježe oporezivanju porezom na dohodak shodno izmjenama Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak, objavljenih u Službenim novinama Federacije BiH broj: 56/24.

Isplata pomoći može se izvršiti do šest tranši (dijelova), s tim da ukupan iznos ne može preći iznos od 2.768,00 KM.

Pomoć se može isplatiti i jednokratnom tranšom.

Poslodavac je dužan donijeti interni akt (npr. odluku, pravilnik) kojim će se, između ostalog, urediti iznos pomoći, datum isplate, broj tranši i uslovi isplate.

Pojedinačni akti, koje donosi poslodavac za ostvarivanje prava iz člana 2. Uredbe, obavezno se donose u pisanom obliku.

U skladu sa Uredbom poslodavac je dužan do 15. u mjesecu za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći ili dijela pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi Izvještaj o isplati pomoći (npr. za mjesec juli do 15. augusta, za august do 15. septembra…za decembar do 15. januara 2025. godine).

Izvještaj o isplati pomoći se podnosi na propisanom obrascu koji je sastavni dio Uredbe.

Propisani obrazac je dostupan na web-stranici Porezne uprave Federacije BiH na lokaciji  https://www.pufbih.ba/v1/novosti/obavjestenja  BS, HR, SR

Navedeni obrazac Izvještaja porezni obveznik dužan je dostaviti:

putem elektronske pošte na adresu uredba@fpu.gov.ba   ili

lično ili putem pošte kao preporučenu pošiljku nadležnoj poreznoj ispostavi prema sjedištu.

Ukoliko je Izvještaj dostavljen putem elektronske pošte isti nije potrebno dostavljati u nadležnu poreznu ispostavu.

Porezna uprava će na osnovu dostavljenih izvještaja poreznih obveznika sačiniti izvještaj prema Federalnom ministarstvu finansija/financija.

Cilj donošenja Uredbe je vid dodatne podrške dohotku radnika usljed rasta indeksa cijena. Izdvajanje određenih kategorija radnika kojima će se isplatiti pomoć ili različiti iznosi nije u skladu sa uslovima iz Uredbe.

Prema tome, ako je poslodavac donio Odluku o isplati pomoći, isplata pomoći vrši se svim zaposlenicima koji su zatečeni u radnom odnosu na dan isplate pomoći, bez diskriminacije na bilo koji način.

(Porezna uprava FBiH)

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.