Ponedjeljak, Septembar 16

NA ZADATKU: Snajper mediji i internet crvi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Zapaljiva retorika u hrvatskim medijima, nedemokratska dešavanja u Narodnoj Skupštini Republike Srpske, a posebno medijska prepucavanja „hoću-neću koalicionih partnera“ u Bosni i Hercegovini, medijsku su scenu doveli do usijanja. Naslovi u štampi, internet portalima i ključne teme koje obrađuju elektronski mediji, uglavnom su na fonu srpsko-hrvatsko-bošnjačkih odnosa.

Podrgrijavanje lomače

Ne znamo, zato, koliko je u međuvremenu izgrađeno autoputa na Koridoru Vc. Ne znamo šta se događa u slučaju Pandora, „teškom“ skoro 2 milijarde KM. Ne znamo kad će biti okončana revizija privatizacije u BiH. Ne znamo kad će BiH izmjenama Ustava učiniti ključni korak u približavanju Evropskoj uniji. Ne znamo koliko zaista „bijela kuga jede” i Hrvate i Srbe i Bošnjake i ostale narode koji žive u BiH, i kojima sve međunarodne konvencije garantiraju ustavnu  jednakopravnost.

Više razaznajemo nego što saznajemo iz pojedinih medija koji imaju misiju i da informiraju. Ali zato svakodnevno imamo obeshrabrujuće poruke o nemogućnosti suživota, nemogućnosti egzistencije u BiH, o kriminalu i korupciji, i o nemogućnosti da se išta od toga promijeni nabolje.

Teško je pretpostaviti da nam je i čitalačka publika većinom medijski pismena, osviještena, misleća, pa nije ni čudo da imamo apatično, nepovjerljivo, bezidejno i podijeljeno društvo.

Mediji svakodnevnim izvještavanjem nerijetko, namjerno ili slučajno, polariziraju ionako uzavrele relacije. Iako je teško razaznati granicu gdje jedno završava a drugo počinje, jasno je i da određeni mediji imaju za cilj podgrijati lomaču prije nego se ona zapali.

Što počnu „snajper mediji“, dokrajče „internet crvi“, oličeni u anonimnim virtuelnim likovima dobro raspoređenim na „prvoj crti“ društvenih mreža u BiH.

Zato je više nego jasno koliko je hitan, važan, neophodan proces uređenja odnosa unutar medija, čime bi bar bilo uništeno pogodno tlo za djelovanje medija iz „sive zone“.

Otud brojni apeli Vijeća za štampu i online medije u BiH da se zaustavi huškačka retorika u medijima.

Podsjećanja radi, ni septembar prošle godine nije bio „lijep u medijima“. Punih baterija nakon kolektivnih godišnjih odmora domaći političari su u septembru ukrstili mačeve. Vidljivo je to i iz reakcije Vijeća za štampu BiH.

Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH upućuje apel i upozorenje urednicima i novinarima štampe i online medija u BiH da se pridržavaju profesionalnih standarda izvještavanja datih u Kodeksu za štampu i online medije BiH, i da ne podliježu političkim pritiscima i širenju ratnohuškačke retorike i govora mržnje. ( Vijeće za štampu BiH- septembar 2016.g)

Vijeće je reagiralo nakon što su naslovnice pojedinih medija u BiH i susjednim zemljama bile preplavljene govorom mržnje i ratnohuškačkim poklicima, prijetnjama, uvredama na nacionalnoj osnovi.

Vijeće je zapravo godinama unazad reagiralo i uvijek su povodi bili određeni „gorući periodi“ kao proizvod društveno-političkih procesa, ali počesto su i medijski napisi bili okidač za te procese.

Mada se u cijelom kontekstu čini kao Sizifov posao urediti medijski prostor i dokunuti sve negativne pojave ali sasvim je jasno da je taj korak jedini izlaz iz ovakve situacije.

Ko ugled medija stavlja „na kocku“?

Treba podsjetiti da je Vijeće za štampu i online medije BiH pokrenulo projekat pod nazivom “Mediji i javni ugled” a u pripremi je zakonski okvir za regulaciju ove oblasti od posebnog značaja za slobodu izražavanja, zaštitu novinara i sprječavanje pritisaka na medije i novinare, a koji imaju političku konotaciju.

Projekat finansira Evropska unija a provodi Konzorcij koji sačinjavaju Fondacija Media Centra Sarajevo, Vijeće za štampu i onlajn medije u BiH, Nevladina organizacija JaBiHEU, te Udruženje BH novinari.

Koliko god se određenim medijskim lobijima činilo da im sadašnji medijski haos odgovara i daje više prostora za njihovu „misiju“, dugoročno posmatrano, ni njima ovakva situacija ne ide naruku. Jer šta će se dogoditi kad građani izgube povjerenje u „snajper medije“? Ko će odrediti granicu između takvih medija i časnih izuzetaka koji profesionalno obavljaju svoj posao? A evidentan je već trend pada povjerenja građana u sve medije u BiH.

Nedavno istraživanje Centra za sigurnosne studije BiH pokazalo je da je povjerenje građana u medije, u odnosu na prošlu godinu, palo za deset posto!

Megafon.ba/Megafon NVO

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.