Četvrtak, 21 Novembra

Ministar Bećirović o putnoj blokadi TK: Neshvatljivo je da TK sa svojim resursima nema bar brzu cestu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

„Privrednici, ljudi koji svojim aktivnostima pune budžete, bili su organizatori skupa i one politike koje koriste budžetska sredstava, nisu se odazvale na konferenciju onima koji ih hrane“.

Piše: Nermina Šunj Kušljugić

Sa obećavajućom energijom su početkom ljeta predstavnici kantonalne vlasti i privrednici „podgrijali“ temu putne deblokade Tuzlanskog kantona. Posebno kada je u junu, na velikoj konferenciji u Tuzli progovorila struka argumentima i egzaktnim podacima.

Prijedloge koje je polučila konferencija, a koju su organizirali uspješni privrednici te Kantonalna privredna komora, Vlada TK je prihvatila, proslijedila Skupštini TK, a oni opet nadležnim adresama.

TUZLA NAJVIŠE ISPAŠTA

Energija da se rješava ovo ključno pitanje za razvoj najmnogoljudnijeg i jednog od privredno najrazvijenijih kantona u Federaciji Bosne i Hercegovine, postoji i dalje, zapravo se na ovoj temi stalno radi, kazao je za Megafon Denis Bećirović, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK. Međutim, uprkos stalnim pokušajima da se učine pomaci, uprkos lobiranju, pokušajima organiziranja sastanaka sa federalnim adresama, od velike priče na konferenciji do danas, ništa se konkretno nije dogodilo.

„Više od 149.000 vozila je registrovano na području TK. I više vozila trasira ovim područjem, bez obzira što su registrovana u nekom drugom području. Uglavnom veoma mnogo vozila cirkuliše po našim magistralnim cestama. Tuzlanski kanton sa više od 22 procenta učestvuje u privrednoj djelatnosti u cijeloj Federaciji. Dakle, više od jedne petine. S druge strane, privredna djelatnost u TK je uglavnom orijentisana prema izvozu. Imamo i Bingo, koji je najveći domaći lanac trgovina, a koji je registrovan ovdje. S tim budžetima je neshvatljivo da nemate autoputa i da nemate brze ceste, da imate najlošije magistralne ceste.

U zadnje tri godine, što se tiče sanacije magistralnih cesta, urađen je dio magistralnog puta od Tuzle prema Doboju, dakle od Bistarca do semafora, prema Puračiću. I to u tri etape, svake godine po malo. Dakle, čak ni magistralni putevi nisu urađeni onako kako bi trebalo biti.

Tuzlanskom kantonu se vrati veoma malo, otprilike desetak miliona KM, koji su raštrkani u nekim projektima, a čije efekte mi kao kanton ne osjetimo. Ne doprinose nam značajno u razvoju privredne, turističke, bilo koje druge djelatnosti. Dakle, odnos Federacije prema Tuzlanskom kantonu je maćehinski i najviše u svemu tome ispašta Grad Tuzla i drugi industrijski centri.  

HERCEGOVINA NEMA „POTEŠKOĆA“ KAO TUZLANSKI KANTON

Ima 17 godina kako je urađena petlja Šićki Brod a da nije spojen krak ovdje. S druge strane imamo Bukinje, ove godine je gospodin Slađan Ilić izašao u medije i rekao kako će Ceste FBiH ove godine da završe kružni tok Bukinje i da su oni obezbijedili sredstva za to. Evo, već je pri kraju i septembar a nemamo pomaka. Dakle, sve ono što treba da se radi u Tuzlanskom kantonu, uvijek ima neku poteškoću. Dok, recimo, Hercegovina tih poteškoća nema.

Mi dole imamo pomake, imamo svečanosti, otvaranje najvećih mostova u BiH. Imamo i taj most Hercegovina i pazite nonsensa, otvara ga Andrej Plenković. On nema ama baš ništa s tim mostom. Osim onog dijela da Zagreb kontroliše HDZ BiH, a HDZ BiH kontroliše trenutno sve procese u Federaciji.

Mi imamo problem što i pojedine politike, pojedinih gradova u TK, daju alibi Vladi FBiH, posebno Tuzla i Gradačac.

(Foto: N.Š.K./Megafon.ba)

Da sumiramo, nemamo autoputa, nemamo brzih cesta. U planu razvoja putne infrastrukture na federalnom nivou, brze ceste Tuzla -Sarajevo nema u planu do 2030. godine“.

Ministar Bećirović se referirao na činjenicu da su dosadašnja opravdanja federalnog nivoa vlasti i javnih preduzeća, što nema određenih projekata, poput brze ceste Tuzla- Sarajevo, jer ih nema u ključnim dokumentima, prostornim planovima TK i Federacije, Transportnoj strategiji FBiH 2016-2030.

Kako je Megafon već pisao, u Tuzlanskom kantonu je u završnici novi Prostorni plan koji će biti na snazi od 2025. godine, u kojem je predviđena brza cesta Tuzla- Sarajevo.   

VEZANI TEKST: Ministrica Ajšić: U novom Prostornom planu TK ucrtana je i brza cesta Tuzla-Sarajevo

U pitanju je važna priprema terena za ključne infrastrukturne pa i putne projekte, te otklonjen dosadašnji argument za nerad federalnog nivoa vlasti i javnih preduzeća na području Tuzlanskog kantona.

„To znači da nema više alibija. Mi smo svoj dio posla u tom segmentu završili. Od Strategije se može odstupati ukoliko je u pitanju viši interes, a jeste viši interes spojiti Tuzlu i Sarajevo bar brzom cestom.

Imamo industrijski centar kakav je tuzlanski bazen, imamo adminitrativni centar u Sarajevu koji treba spojiti na najbolji mogući način kako bi kompletna država profunkcionisala. Izrada planske dokumentacije, dakle, ono što je uradilo naše Ministarstvo prostornog uređenja i okoliša, samo je vjetar u leđa i pomoć u realizaciji takvih projekata“.

IGNORANTSKI ODNOS

Ministar Bećirović kaže da su u ovom trenutku iscrpili sve raspoložive mogućnosti. Ključnu ulogu, kaže naš sagovornik, nadalje moraju odigrati i ministri i zastupnici koji dolaze iz Tuzlanskog kantona.

„Mi ponder nikada ne bi dobili, da u jednom trenutku zastupnici iz TK nisu bili jedinstveni. I u ovom trenutku nam treba jedinstvo. A nisu se svi odazvali ni na konferenciju. Privredna komora i privrednici, ljudi koji svojim aktivnostima pune budžete, bili su organizatori skupa i one politike koje koriste budžetska sredstava nisu se odazvale na konferenciju onima koji ih hrane. To govori o odnosu tih politika prema tom problemu. Pazite, konferencija je bila zakazana za ponedjeljak. Ali, federalni premijer se nije pojavio, a bio je planiran i obećao je da će doći. U petak je javio da neće doći.

Gradonačelnik Lugavić (Zijad Lugavić, gradonačelnik Tuzle op.a.) isto tako. Govori se u njegovom gradu, o blokadi njegovog grada, i ne pojavi se.

Pa bivši gradonačelnik Imamović (Jasmin Imamović op.a.) koji je predsjednik Komisije za saobraćaj i komunikacije u državnom Parlamentu. Dakle, nije se ni on odazvao a bio je planiran i kao govornik.

Onda nam je došao ministar Forto (Edin Forto, državni ministar prometa i komunikacija op.a.)i priča ovdje o velikim projektima.

Kažem vam, mi imamo mnogo problema, ali apsolutno nemamo odziva sa viših nivoa vlasti. Ljudi se ponašaju kao da Tuzlanski kanton ne postoji, osim kad je predizborna kampanja, kad treba otvoriti neku manifestaciju, kao što je Gradačački sajam šljive, ili eventualno nešto u Gračanici, ili da izraze suosjećanje u Tuzli. A onda se u tim novim vozilima koje su kupili odvezu nazad prema Sarajevu“.

Ministar Bećirović se osvrnuo na važnost transporta roba i ljudi između dva velika centra, te kako bi nižom cijenom transporta bila povećana konkurentnost kompanija, a za što je ključna putna komunikacija. Istovremeno je naveo primjer iz Kladnja, gdje imamo dionice na kojima je prosječna brzina koju je moguće razviti, 35 kilometara na sat, što je poražavajuće. Tako da je za razdaljinu od 120 kilometara potrebno putovati dva i po sata.

S terena, s vremena na vrijeme pristižu informacije o određenim radovima, javnim nabavkama, eksproprijaciji zemljišta. Međutim, sve je na razini priče, kaže naš sagovornik

„Sve su to informacije iz medija, zvaničnih informacija od onih od koojih treba, nemamao. Vjerovatno rade svoje procese mimo kantona, ali nemamo mašina na terenu.

Primjera radi, završena je obilaznica Živinice. Urađena je dionica od Šićkog Broda do hotela Prezident. Za LOT 2, gdje je najveća gužva, od hotela Prezident do križaljke prema industrijskoj zoni i centru Živinica, na Uredu za žalbe tenderi stalno padaju i tako već dvije godine. LOT 3 treba ide od te dionice prema Đurđeviku. LOT 2 je već trebao da se gradi i veoma je značajan. Ujutro, popodne i poslijepodne u Živinicama imamo usko grlo. Bilo bi veoma značajno da se to riješi“, kaže Bećirović.

(Foto: N.Š.K./Megafon.ba)

„Ne vole nas u Sarajevu, ne vole što stalno imamo zahtjeve, što tražimo sastanke, a nismo prijatelji pa da onako treba pričamo, mi smo u službi, u službi koja treba da radi u interesu građana Tuzlanskog kantona“, kazao je.

VAŽNOST LOBIRANJA PARLAMENTARACA IZ TK

Kada bude usvojen novi Prostorni plan TK, a očekuje se to početkom naredne godine, Ministarstvo saobraćaja, u saradnji sa Ministarstvom za prostorno uređenje, ide u kampanju za izmjenu dokumenata i na federalnom nivou, a koji su temelj za najznačajnije putne projekte na području TK. Misli se na izmjenu Prostornog plana FBiH, odnosno, Transportne strategije FBiH.

Ministar Bećirović je zato ponovo potcrtao važnost uloge federalnih zastupnika koji dolaze iz Tuzlanskog kantna, a koji itekako dobro znaju o koliko značajnim projektima se radi, te da je potrebno da djeluju jedinstveno, bez obzira na politike kojima pripadaju.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.