Četvrtak, 25 Aprila

Lokalnim kandidatima „visoka politika“ a nama smeće na ulici

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kako procijeniti koliko kandidati za lokalne izbore ozbiljno shvataju misiju i odgovornost koja ih očekuje ukoliko u novembru dobiju podršku glasača i budu dio lokalne vlasti?

Autor: Megafon.ba

Predizborna kampanja uoči novembarskih lokalnih izbora u Bosni i Hercegovini itekako je počela, samo što se zbog pandemije koronavirusa potpuno „preselila“ u online sferu a konkurentska koplja se ukrštaju na neočekivanom terenu – u raspravama o temama iz nadležnosti države, a ne lokalne zajednice.

Zbog epidemiološke situacije će političkim strankama ovogodišnja predizborna kampanja biti jeftinija jer je upitno hoće li veliki promotivni skupovi biti dopušteni.

Ostali kanali komunikacije s glasačima su predvidljivi – patriotskim porukama s bilborda i bandera, kućnim posjetama stranačkih poletaraca, poklonima, promotivnim upaljačima, olovkama ali i paketima hrane.

Malo državnih tema, kritike na račun drugoga i mnogo patriotizma

Mediji već vrve tekstovima o međustranačkim prepucavanjima, naznakama sklapanja ili raskida postojećih koalicija, izjavama s visokim nabojem patriotizma.

„Iskaču“ na društvenim mrežama sponzorirane objave stranačkih aktivista, starih i novih, muzičara, medicinara, prosvjetara.

Znaju li šta trebaju raditi i šta nam zapravo nude?

Nude svoje slike, mašu porodičnim backgroundom, akademskim titulama.

Nude biografije krcate podacima o učešću na seminarima, akcijama, inicijativama, s polupraznim rubrikama o konkretnom radnom iskustvu i rezultatima rada.

Nude stavove o patriotizmu, odnosima Bosne i Hercegovine sa susjednim zemljama i mnogo kritike na račun političkih konkurenata.

Pričaju mnogo o drugima, najmanje o sebi a još manje o načinu na koji bi riješili probleme u lokalnoj zajednici.

Za šta se kandiduju?

Kandidiraju se za gradonačelnike, načelnike, općinske vijećnike.

Znaju li šta bi bila njihova nadležnost?

Neki znaju šta bi im bio posao ali se ipak odlučuju da gaze „utabanom stazom“ prethodnika – jer „sigurnije je“ da će populističkom izjavom o ugroženosti jednog naroda privući pažnju nego pričom o „neatraktivnim“ problemima izgradnje kanalizacije u 21. stoljeću, u naselju samo nekoliko kilometara udaljenom od centra grada.

„Bolje je“ šokantnim detaljem iz biografije konkurenta privući pažnju nego riskirati nezainteresiranost publike za priču o važnosti, recimo, izgradnje trotoara u svim naseljima.

Istina je i da mnogi ne znaju šta bi bila njihova nadležnost. Niti znaju niti ih iz zanima kako se rješavaju problemi u lokalnim zajednicama.

Trebalo bi, kad neko kaže upaljen je crveni i narandžasti meteoalarm, da se zapitaju ko će očistiti odvode na cestama zbog kojih nakon samo jedne obilnije kiše poplavi magistrala.

Trebalo bi da se zapitaju šta je sa novcem za nekvalitetno izvedene radove na lokalnim putevima.

Ko će sanirati klizište tri metra udaljeno od školskog dvorišta?

Ko će inicirati postavljanje „ležećih policajaca“ i ograničenja brzine na cesti u naseljenom području?

Kako popraviti vodosnabdijevanje, izgraditi lokalne ceste?

Kako narediti lokalnoj administraciji da budu susretljiviji prema poduzetnicima koji pokreću nove projekte ulažući time svoj novac i u razvoj lokalne zajednice?

Kako se dolazi do informacija o planovima izbornih kandidata?

Uglavnom preko društvenih mreža. Jeftino je i nema odgovornosti za obećano, za pravopisne greške, za neargumentirane kritike.

Dijelom se informacije nalaze i u medijima uglavnom naklonjenim nekim od političkih opcija pri čemu je najmanje informacija o tome zbog čega bi trebali dobiti glasove, a najviše informacija o tome zašto će protivnici izgubiti.

Isti mediji prenose izjave političara koje se tiču politike iz nadležnosti države, a koje su paravan za stvarne motive javnog istupa.

Na osnovu takvih sadržaja vrlo je lako procijeniti koliko kandidate za lokalne izbore stvarno zanimaju problemi građana u lokalnim sredinama a koliko isključivo osvajanje mandata i finansijske privilegije koje učešće u vlasti donosi. Dovoljno je samo mjeriti i analizirati koliko o „lokalnim detaljima“ govore u medijima i na društvenim mrežama.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.