Autor: N. Š. K.
S obzirom na povećani broj prijava građana koji su prevareni od strane nepoznatih lica prilikom online kupovine, Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona apeluje na građane da prilikom komunikacije putem SMS poruka, aplikacija, društvenih mreža, e-mailova i slično, dodatno obrate pozornost u slučaju ustupanja svojih ličnih podataka nepoznatim osobama ili subjektima, obzirom da su u proteklom periodu evidentirane prevare građana koje se tiču zloupotrebe njihovih ličnih podataka, naročito brojeva bankovnih kartica, odnosno krađe ili pokušaja krađe podataka putem lažnih transakcija.
Najčešći oblik prevara se ogleda u tome da građani prilikom online kupovine ili narudžbe artikala, stupaju u kontakt sa nepoznatim osobama koje im se uglavnom javljaju putem SMS poruka u kojima im lažno prikazuju da je za potrebe dostave naručenih ili kupljenih predmeta potrebno dati podatke sa svojih bankovnih kartica. Uočeno je, da građani tada nepoznatim osobama pošalju ili fotografiju svoje bankovne kartice gdje su vidljivi broj kartice, broj bankovnog računa i sigurnosni broj sa poleđine kartice tzv CVC broj, ili u poruci ustupe sve brojeve sa svoje bankovne kartice. Izvršioci ovih krivičnih djela, nakon što pribave bankovne podatke žrtava, iste koriste na način da te bankovne podatke koriste za online kupovinu, transfer novca na svoje druge bankovne račune ili druge online račune, te tom prilikom navode žrtve da kada im stignu notifikacije od njihovih banaka da je u toku transakcija, izvršiocu odnosno prevarantu ustupe kodove spornih transakcija kako bi izvršilac istu potvrdio prilikom nedozvoljenih transfera novca sa računa žrtve.
Također je prilikom online kupovine preko poznatih i stvarnih aplikacija, evidentiran pojavni oblik proslijeđivanja linka od strane izvršioca čijim otvaranjem žrtva dolazi na internet stranicu koja svojim izgledom podsjeća na postojeće – stvarne aplikacije, poznate kurirske službe, odnosno brze pošte, čime žrtve budu dodatno ubijeđene da postupaju ispravno, te na otvorenom linku u predviđena polja unesu svoje lične podatke, adresu stanovanja i podatke sa bankovnih kartica. Bitno je naglasiti da u spomenutoj sms ili e-mail komunikaciji koje izvršilac vodi sa žrtvama, često su vidljive pravopisne i gramatičke greške koje ukazuju da se ne radi o stvarnoj osobi već o izvršiocu stranog govornog područja koji komunikaciju vrši pomoću aplikacija za prevođenje jezika. Treba spomenuti, da online trgovina (kupovina) verifikovana preko aplikacije “Google play” daje određenu sigurnost u valjanost kupovine odnosno transkacije, a u suprotnom da proslijeđivanje putem linkova na druge stranice ukazuje na nesigurnu transkaciju odnosno mogućnost prevare.
U svakom slučaju, Uprava policije MUP TK-a apeluje na građane, da podatke sa svojih bankovnih kartica koriste u skladu sa preporukama banaka, odnosno da svoje lične podatke (o brojevima bankovnih računa, kartica i kodove, i dr.) ne ustupaju nepoznatim osobama prilikom online trgovanja, kako ne bi postali žrtve online prevara, da online kupovinu vrše preko provjerenih i sigurnih internet prodajnih stranica, a ukoliko nisu u potpunosti sigurni da biraju opciju plaćanja pouzećem.
Ukoliko dođe do kompromitovanja bankovnog računa ili pokušaja istog, građanima se savjetuje da odmah kontaktiraju svoju banku i nadležnu policijsku stanicu.
(Uprava policije Mup TK)
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.