Autor: N. Š. K.
Uprava policije Ministarstva unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona apeluje na građane da prilikom komunikacije putem SMS poruka, aplikacija, društvenih mreža, e-mailova i slično, dodatno obrate pozornost u slučaju ustupanja svojih ličnih podataka nepoznatim osobama ili subjektima, obzirom da su u proteklom periodu evidentirane prevare građana koje se tiču zloupotrebe njihovih ličnih podataka, naročito brojeva bankovnih kartica, odnosno krađe ili pokušaja krađe podataka putem lažnih transakcija.
Posljednji slučajevi prevara i/li pokušaja prevara izvršeni su na način da se putem SMS poruke od građana zahtijeva ustupanje ličnih podataka radi navodnog dostavljanja određene pošiljke – paketa ili da se porukom građanin navodi na otvaranje linka neprovjerenih stranica. Naime, građani dobiju SMS poruku sa telefonskog broja u kojoj se navodi da je paket ili pošiljka stigla u skladište a da zbog nepotpunih podataka ista nije mogla biti uručena, te se od građanina traži da ažurira podatke o svojoj adresi. U poruci se takođe nalazi link koji vodi na stranice koje izgledaju kao stranice BH pošte, brze pošte i slično tome, ali se u stvari radi o lažnim stranicama koje su kreirane radi prevare. Kada žrtva popuni podatke, otvara se prozor u koji je potrebno upisati broj bankovne kartice, što žrtva nerijetko i učini, nakon čega dođe do otuđenja novca sa bankovnog računa žrtve.
Takođe, potreban je dodatni oprez i kada su u pitanju druge vrste prevara, na koje je Uprava policije upozoravala i u ranijem periodu, kao što su prevare putem društvenih mreža na kojima se objavljuju lažne ponude za dobitke na kladionicama, nagradnim igrama i slično, kao i internet prevare na platformama za prodaju i kupovinu različitih proizvoda, gdje građani postaju žrtve prevare tako što putem određenih komunikacijskih aplikacija ostvaruju kontakt sa potencijalnim odnosno lažnim “kupcima”, čiji motiv je prevara i nezakonito prisvajanje novca, gdje se žrtve dovode u zabludu i otvaranjem linka, koji podsjeća na poznatu stranicu za kupoprodaju, te zapravo budu upućeni na lažnu stranicu gdje ostavljaju svoje lične podatke: ime i prezime, broj bankovne kartice i CVC broj, kao i druge podatke koji su potrebni da “kupac” realizuje svoju namjeru prevare.
Kako ne bi postali žrtve opisanih ili sličnih prevara, građani se mogu zaštititi na način da nikada ne otvaraju linkove nepoznatih i neprovjerenih stranica, da bez dodatnog opreza i prethodnih provjera ne ustupaju svoje lične podatke nepoznatim osobama i subjektima, kao što su e-mail, brojevi ličnih dokumenata, matični brojevi, a naročito broj bankovne kartice, kao i datum važenja bankovne kartice, te da ne pozivaju njima nepoznate inostrane brojeve, ne uplaćuju novac nepoznatim osobama za sumnjive usluge ili ucjene, ne preuzimaju lažne aplikacije, da ne upisuju podatke svoje bankovne kartice na stranicama na koje ih uputi link sa lažnog broja i slično.
Takođe, pozivamo građane da u svim slučajevima prevare, pokušaja prevare ili ukoliko primijete bilo kakve sumnjive aktivnosti ili poruke koje mogu ukazivati na nezakonito ponašanje, o tome odmah obavijeste nadležnu policijsku stanicu ili pozovu besplatni policijski broj 122.
(Uprava policije MUP TK)
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.