Piše: Nermina Šunj Kušljugić
Tuzlanski kanton je privredno najrazvijeniji kanton u Federaciji Bosne i Hercegovine, međutim, taj nivo razvoja je za 50 posto niži od mogućeg, zvanični je podatak koji je za Megafon iznio ministar privrede TK Edin Duraković. Taj veliki postotak razvoja privrede, a samim tim i životnog standarda građana, odnosi nepostojanje dobrih putnih komunikacija.
HRABROST PRIVREDNIKA DA INVESTIRAJU
U Tuzlanskom kantonu decenijama nema velikih cestovnih radova, do glavnog grada putuje se više od tri sata, cesta koja bi TK učinila „privrednim predsobljem“ Evropske unije, brza cesta Tuzla – Orašje, nikako da dobije zamah i sve to utiče na razvoj cjelokupnog područja koji ima kapacitete da bude vodeća regija po razvoju u cijeloj BiH.
„Što se tiče putne blokade, ona sigurno za 50 posto koči razvoj Tuzlanskog kantona, kada govorimo o postojećim kapacitetima. Primjera ardi, određena roba ne može doći do zemalja Evropske unije, gubi se vrijeme na transport od 8 do 10 sati. Privrednici to moraju platiti kroz plate“, kaže za Megafon Edin Duraković, ministar privrede Tuzlanskog kantona.
„Recimo i da ti troškovi plate nisu problem, da nije ništa od toga problem, poenta je u tome što nemamo efikasnosti. Ta efikasnost je veoma bitna prema krajnjim kupcima, tu uveliko gubimo. Da i ne govorimo o robama kratkog roka trajanja, tu nikako ne možemo da budemo konkurentni na evropskom tržištu. Ne moramo govoriti ni o evropskom tržištu, možemo govoriti o zemljama regije, gdje uopšte ne možemo da odgovorimo njihovim potrebama, a posebno govorim o cirkulaciji između privrednih subjekata. Mogli bi se smanjiti troškovi prevoza željezničkim saobraćajem, zbog brzine i efikasnosti isporuke roba, ili primjera radi, zračnim saobraćajem”.
Prethodni tekst na Megafonu:
“Nama je sreća samo habrost naših privrednika da rade i oni su po mom mišljenju najveći patrioti Bosne i Hercegovine, a posebno privrednici iz Tuzlanskog kantona, jer ulažu svoja sredstva a ne idu u zemlje okruženja gdje su im manji porezi, gdje su im pojednostavljene procedure, što se tiče papirologije ali i angažovanja radne snage. Oni ipak ostaju tu i ulažu te smatram da moramo adekvatno i sistemski rješavati njihove potrebe“, kaže ministar Duraković.
PRIHODI U BUDŽETU BI MOGLI BITI VEĆI
Istovremeno, zbog nepostojanja kvalitetnih cesta ali i željezničkog saobraćaja, gubi privreda Tuzlanskog kantona, odnosno kantonalni budžet, kaže naš sagovornik.
„Shodno sadašnjim kapacitetima, a govorimo o sadašnjem nivou uposlenih i sadašnjim tehnologijama proizvodnje naših privrednih subjekata, mislim da tu imamo 40 posto gubitaka. Hoću da kažem da bi se za 40 posto povećala produktivnost. Kada uzmemo u obzir da je budžet Tuzlanskog kantona prošle godine punjen od strane poreza oko 79 posto, povećalo se za 10 posto. Što znači da od 797 miliona KM projekcije budžeta za 2025. godinu, 90 posto puni privreda, smatram da privrednicima moramo izaći u susret, odnosno, da im moramo dati mjesto koje zaslužuju“, kazao je Duraković.
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.