Autor: Nermina Šunj Kušljugić
Niko još nije ponudio racionalno objašnjenje zašto je brza cesta Tuzla-Sarajevo godinama tek povremeno aktuelna (medijska) priča, mada bi zbog važnosti za održivost privrede u najmnogoljudnijem i privredno najrazvijenijem kantonu u Federaciji Bosne i Hercegovine, trebalo da bude prioritet federalne vlasti. Jednako je ta cesta važna i za Sarajevo. Također, pravci koje bi pratila ova trasa, naslanjali bi se dalje na putne koridore prema Hrvatskoj, odnosno, Evropskoj uniji.
Preporučujemo raniji sadržaj na Megafonu:
DEBLOKADA TK Ministar Duraković: Zbog saobraćajne blokade privreda TK “na pola snage“
Posljednji pokušaj sredinom, odnosno, krajem prošle godine, da se ovoj temi da zasluženo mjesto, utihnuo je nakon „agumentacije“ sa federalnog nivoa da te ceste nema u Prostornom planu FBiH, odnosno da nije planirana ni Prostornim planom TK, pa slijedom te priče nadležni u FBiH, kad ih se pita hoće li i kad će, mogu samo slijegati ramenima.
Ali, u međuvremenu su se okolnosti znatno promijenile.
U Tuzlanskom kantonu se uveliko radi na Prostornom planu TK 2025-2045. Krajem maja je Skupština TK usvojila nacrt Prostornog plana koji je potom išao u javnu raspravu. Usvojen je i zaključak kojim se od nadležnih traži da hitno pristupe izradi studije za izgradnju brze ceste Tuzla-Sarajevo ili revidiranje postojeće.
Plan, za koji se očekuje da bude u primjeni do kraja godine, dakle, sadrži mogućnost izgradnje brze ceste Tuzla – Sarajevo, sa naznakom da je projekat u istraživanju i vodi se kao pravac Šićki Brod-Karaula-Sarajevo. Riječ je o postojećoj trasi preko Kladnja i Olova koja bi zahtijevala brojne radove, ali je važno da plan postoji.
Dugogodišnja trakavica oko Prostornog plana FBiH, nakon izgubljenih godina za važne infrastrukturne projekte ali i izgubljenih desetina miliona maraka uloženih u izradu, mogla bi konačno završiti. Na dnevnom redu Doma narada FBiH 30. septembra je Odluka o pristupanju izradi Prostornog plana FBiH. Ukoliko proces bude išao svojim tokom i sa ozbiljnošću kakvom se treba pristupati ovakvim ključnim, dugoročnim i decenijskim dokumentima, eto prilike da brza cesta Tuzla-Sarajevo nađe svoje mjesto u planovima koji se tiču putnih komunikacija.
Dakle, jedini argument za kojim se poseže kada se opravdava nepostojanje ove važne cestovne veze, prestao bi da postoji. Novca i ako nema, za te svrhe se u svim razvijenim zemljama poseže za kreditima, tako da novac ne može biti prepreka. Naravno, u zemlji kakva je Bosna i Hercegovina, i kada je sve uredu ispriječi se politika. Međutim, s obzirom na interese građana i poduzetnika za ovom putnom komunikacijom, u uređenim zemljama i onima koje pretenduju da to postanu, nijedan ozbiljan političar se ne bi igrao sa takvim projektima.
Megafon.ba




Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.