Pacijenti u Domu zdravlja Lukavac, kaže pravnik Nedžad Ramić, najčešće imaju prigovore zbog dugog čekanja na pregled.
Piše: Mediha Tabaković
U Javnoj ustanovi (JU) Dom zdravlja Lukavac, sudeći prema iskustvima naših sagovornika pacijenata a i prema podacima menadžmenta, nisu imali žalbi korisnika zdravstvenih usluga u 2021. godini.
Kao što smo pisali u prethodnim tekstovima koji se odnose na žalbe pacijenata, i Dom zdravlja Lukavac ima identične procedure za žalbe, pohvale i sugestije pacijenata te poštuju zakonsku obavezu da građanima omoguće da se obrate upravi ukoliko nisu zadovoljni uslugom.
SANDUČIĆI ZA ŽALBE U CIJELOJ ZGRADI
Nedžad Ramić, diplomirani pravnik u JU DZ Lukavac kaže za Megafon da građani znaju da imaju pravo na žalbe i da se u cijeloj zdravstvenoj ustanovi nalaze sandučići u koje mogu ostaviti primjedbe, sugestije i pohvale.
„Svakako, uvijek se kod sekretarice i na protokol mogu predati prigovori i žalbe, koje nakon toga razmatra komisija koja je formirana vezano za prigovore za pacijente. Nakon toga se ide u dalju proceduru. U slučaju da se utvrdi opravdanost prigovora šalje se direktoru za eventualne dalje postupke“, kazao je Ramić.
Naš sagovornik kaže da imaju mnogo više pohvala koje su upućene od pacijenata. Ramić navodi da za kratak period u kojem on radi u Domu zdravlja nisu imali primjedbi od pacijenata. Također, ističe da komisija formirana da razmatra žalbe još uvijek nije imala potrebu da zasjeda.
„Građani mogu uputiti svaki vid i pohvale i žalbe, bilo putem e-maila, sandučića ili preko protokola sekretarici koja to dalje proslijedi komisiji. Sandučići se prazne svaki dan ukoliko postoji potreba, imamo osobu koja je zadužena za sandučiće. Veoma rijetko imamo ostavljene primjedbe ili sugestije u sandučićima, 99% je to bilo na protokol kod sekretarice. To je mnogo brže, mi postupamo odmah po prigovoru i rješavamo problem“, ističe Ramić.
Na pitanje da li su imali pritužbe za uzimanje mita, Ramić navodi da se Dom zdravlja nije susretao sa takvim slučajevima a da ih je i bilo sigurno bi takvu informaciju proslijedili Ministarstvu unutrašnjih poslova jer je to krivično djelo.
„Većina prigovora je za dugo čekanje na pregled, pacijenti i ne razumiju da doktori imaju proceduru i da je svaki pacijent poseban za sebe, ne može svaki pacijent provesti isto vrijeme kod doktora, svaki ima različitu dijagnozu. Većina pacijenata to ne razumije, ne mogu čekati i zbog toga su prigovori, a mi ne možemo uticati na naše doktore niti sam doktor može ubrzati pregled pacijenta, jer sve zavisi od dijagnoze koja mu se uspostavi i od terapije koja se propisuje pacijentu“, kazao je Ramić.
Pitali smo građane Lukavca koliko su zadovoljni uslugom Doma zdravlja i da li su informirani da imaju pravo na žalbu, pohvalu ili sugestiju. Odgovori naših sagovornika bili su redom pozitivni.
„Nisam se nikada žalio, upućen sam da imam pravo na žalbu ali sve je uredno i nema potrebe da se žalim“, kazao je N. N. kao i još jedan sagovornik koji je želio ostati anoniman.
„Znam da imam pravo na žalbu i vidio sam da imaju sandučići“, navodi N. N.
INFORMIRANI O SVOJIM PRAVIMA
„Nisam imao potrebe da se žalim, znam da imaju sandučići, usluga Doma zdravlja Lukavac mi je sasvim dobra“, kazao je Ć. N.
„Znam da imam pravo na žalbu. Svaki mjesec idem ljekaru, da mi propišu lijekove. Usluga mi je super“, rekao je Ć. R.
„Vidjela sam negdje sandučiće ali se nikada nisam žalila. Pretežno sam na ginekologiji i sve je kako treba, sve je korektno. Naravno, sve je u trku kada pogledate nisam mlađa starija sam žena pa sam tu često i sve što mogu da kažem jeste da su fer i korektni“, istakla je S. S.
Tekst je nastao uz podršku Evropske fondacije za demokratiju (EED). Njegov sadržaj ne odražava nužno službeno mišljenje EED-a. Odgovornost za informacije i stavove izražene u tekstu u potpunosti je na autoru.
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.