Petak, 29 Marta

Pijaca je najbolja slika našeg životnog standarda: Stolova s voćem i povrćem sve manje

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Da pazarni dani nisu kao nekada uvjerili smo se posjetom Velikoj pijaci u Tuzli. Prodavači kažu da mlađe generacije sve više kupuju u supermarketima. Prodavačica Milka iz Lopara ima utisak da sve manje ljudi cijeni poljoprivredne proizvode. 

Autor: Samir Mujakić

Svaki grad u Bosni i Hercegovini ima svoj pazarni dan u sedmici. U Tuzli je to petak. Tada je najbolja i najveća ponuda na Tržnice- pijace doo Tuzla ali Tuzlaci nikada ne koriste zvaničan naziv nego pijacu zovu Zelena ili Velika pijaca.

Više cijene krompira i kupusa u odnosu na prošlu godinu (Foto: S.M./Megafon)

Pazarni dan je prilika za kupovinu svježeg voća, povrća, mliječnih proizvoda, žitarica i drugih namirnica. Ujedno je pijaca i mjesto susreta ljudi, za nova upoznavanja ili za razgovor sa starim prijateljima i poznanicima.

Kupci uglavnom penzioneri

Prodavači čekaju svoje stare mušterije. Bar tako je bilo nekada. No, dolaze nove generacije i druge navike. Veliki supermarketi danas nude skoro sve što se može naći i na Zelenoj pijaci.

Prohladni decembaraski dani nisu, usprkos ljetnoj suši koja je prethodila, osiromašili ponudu životnih namirnica na pijaci. Iako nema velike gužve, još uvijek mnogi dolaze na pijacu u podmiru. Istina, nema nekadašnje živosti jer pomalo preovladava i strah od korone. Nose se maske, užurbano se kupuje, a kontakti i razgovori skoro da su svedeni na kratko pristojno zadržavanje.

Sa ono malo tezgi osjeti se miris svježeg voća i povrća ali i mirisi suhomesnatih proizvoda, ljekovitog bilja koje se takođe može pronaći na pijaci.

Kupci većinom penzioneri (Foto: S.M./Megafon)

Kupci s kojima smo razgovarali uglavnom su zadovoljni ponudom i cijenama. Većinom su penzioneri. Ne žale se ali kažu da bi kupili i više da nisu ostale dadžbine poskupjele. Za pijacu se moraju snaći i kupovati najnužnije.

Na pijacu svaki drugi petak dolazi i Alma.

,,Više volim svježe kupiti na pijaci nego u samoposlugama. Navika nije, već svježina presudi“, kaže nam Alma.

Envera Mandžukić, prodavačica koja dvadeset godina radi na pijaci kaže nam da je prije bilo bolje.

,,Više je svijeta bilo. Malo se ispričamo. Ljeti je bilo i gužve puno više. Cijene su u odnosu na prošlu godinu skoro iste. Ove godine su poskupili krompir, kupus i suhe šljive. Na pijacu još dolaze neke starije generacije, mlađi više kupuju u tržnim centrima“, kaže Enesa.

Prodavačica Milka Jovanović (Foto: S.M./Megafon)

Milka Jovanović iz Lopara već deset godina dolazi u Tuzlu i prodaje voće i povrće na Zelenoj pijaci.

,,Nekada je dobro, nekada onako. Kako kad. Poljoprivredne proizvode iz njiva kao da više skoro niko ne cijeni. Poljoprivrednici dobivaju slab podsticaj. Tako da sve više se ljudi okreću velikim samoposlugama“, kaže nam Milka.

Veliku Zelenu pijacu u Tuzli danas zapravo čini tek jedna četvrtina prostora a sve veći dio zauzimaju stolovi i boksovi za prodaju odjeće, obuće, alata i brojnih drugih potrepština.

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.