Ponedjeljak, 25 Novembra

I BiH ima pamet i ruke za obnovu željezničke infrastrukture

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Autor: Nermina Šunj – Kušljugić

Obnovljena je pruga Sarajevo – Bradina a malo se zna da je glavni izvođač radova na ovom značajnom projektu za Bosnu i Hercegovinu, italijanska firma Generalle Costruzioni Ferroviarie (G.C.F.), za značajan dio poslova povjerenje ukazala sarajevskoj kompaniji Infrastrukturna optimizacijska grupa (IOG d.o.o.).

Među najbrže rastućim kompanijama u BiH

Riječ je o firmi koja je za sedam i po godina postojanja, od malog kolektiva sa tri uposlenika izrasla u respektabilno preduzeće sa 25 stručnjaka osposobljenih za učešće na najznačajnijim projektima sanacije, rekonstrukcije i modernizacje kolosječne infrastrukture u BiH i regionu.

IOG d.o.o. bavi se građenjem, planiranjem, projektovanjem i nadzorom u oblasti željezničke infrastrukture, uključujući tramvajske pruge i industrijske kolosijeke.

Poslovne novine u saradnji sa LRC BIS, ovu firmu su već dvije godine zaredom uvrstile među najbrže rastuće u BiH. Firma je dobila najviše ocjene za respektabilnost i bonitet. 

I BiH ima pamet i ruke za obnovu željezničke infrastrukture

Sead Jamak, vlasnik IOG

Kompanija IOG d.o.o. osnovana je 27. aprila 2011. godine kada je diplomirani građevinski inžinjer Sead Jamak odlučio svoje bogato radno iskustvo u oblasti projektovanja, građenja i održavanja željezničkih i tramvajskih pruga te industrijskih kolosiječnih postrojenja, iskušati na tržištu i otisnuti se u burne poduzetničke vode.

„Krenuli smo skromno i dosta oprezno. Imali smo na početku samo tri uposlenika. Definirali smo našu misiju i viziju svjesni da jedino kapitalni infrastrukturni projekti mogu pokrenuti razvoj na lokalnom i globalnom planu, posebno u vrijeme ekonomske krize. A takvi projekti zahtijevaju optimalna, kvalitetna, a jeftina rješenja. Uvjereni da individualne ideje mogu rezultirati većim uspjehom samo uz predani timski rad stručnjaka, dakle formiranjem optimalne radne grupe, kreirali smo i naziv naše kompanije: Infrastrukturna optimizacijska grupa, kaže vlasnik  IOG-a Sead Jamak.

Rame uz rame sa najkonkurentnijim firmama

Prve dvije godine poslovanja, pojašnjava Jamak, posvetili su opsežnom istraživanju tržišta jugoistočne Evrope, prvenstveno zemalja bivše zajedničke države. Istovremeno su predano radili na edukaciji u tehničkoj, pravnoj i ekonomskoj sferi, stvarajući preduvjete za kvalitetno upravljanje projektima koji su uslijedili. 

„ Prvi veći ispit na kojem smo postigli zavidan rezultat bio je projekat uklanjanja jedinog uskog grla na željezničkom koridoru X kroz Republiku Srbiju. Učešće u projektu izgradnje nove dvokolosiječne pruge Gilje – Ćuprija – Paraćin sa djelimičnim uklanjanjem postojeće pruge i pretvaranjem stanice Ćuprija u rasputnicu, izgradnjom stajališta Gilje i proširenjem kapaciteta stanice Paraćin, u saradnji sa lokalnom kompanijom GIP Konstruktor Beograd i italijanskim konzorcijem IC & CAF, profiliralo je u značajnoj mjeri daljnji pravac razvoja naše kompanije. Trogodišnjim doprinosom u upravljanju ovim projektom, te postepenim angažmanom naših stručnjaka u njegovoj izvođačkoj fazi, IOG je stupio na veliku i zahtjevnu regionalnu pozornicu“, s ponosom ističe Jamak. 

I BiH ima pamet i ruke za obnovu željezničke infrastrukture

Projekat Gilje – Paraćin

Krajem 2015-te godine, IOG-u je uslijedio poziv eminentne italijanske firme G.C.F. S.p.A. za učešće na projektu rekonstrukcije željezničke pruge Sarajevo – Bradina.

„Rukovodstvo kompanije koja je tada brojala sedam uposlenika donijelo je nadasve hrabru odluku o prijemu dodatnih dvadeset radnika. Uz pomoć strateškog partnera, njemačke kompanije EPG Erfurt GmbH, nabavljena su prva osnovna sredstva te je pokrenuta naredna planska faza razvoja kompanije koja će u određenom trenutku biti u mogućnosti da samostalno realizira projekte manjeg obima. Naša strategija podrške velikim inozemnim kompanijama na prestižnim kapitalnim infrastrukturnim projektima ostala je ipak centralna postavka poslovne politike“.    

Licencirani izvođači

Ubrzo je kompanija IOG na domaćem tržištu prepoznata kao konkurentna za pomenute projekte pa im je početkom 2016 -te godine izdato ovlaštenje Ministarstva prostornog uređenja FBiH za samostalno izvođenje radova u oblasti kolosiječne infrastrukture.

Paralelno s aktivnostima na projektu Sarajevo – Bradina, uslijedilo je nekoliko  manjih projekata na industrijskim kolosijecima u BiH, ali i učešće na veoma značajnim projektima u zemljama okruženja, kao što je modernizacija tramvajske pruge u Beogradu, u Ruzveltovoj ulici i na kružnom toku Slavija. 

I BiH ima pamet i ruke za obnovu željezničke infrastrukture

Projekat Sarajevo – Bradina

„Trenutno radimo na nekoliko projekata kao što je sanacija kolosijeka i skretnica u kompaniji Global Ispat Koksna Industrija Lukavac, Rudnicima Kreka Tuzla, tvornici papira Natron Hayat Maglaj, te sanacija klizišta na pruzi Zenica – Maglaj. Posebno se možemo pohvaliti da nam je na međunarodnom natječaju dodijeljen ugovor o zamjeni dvije skretnice u stanici Bar u Crnoj Gori, te da smo sa renomiranom firmom DIV Group potpisali prvi ugovor o AT zavarivanju šina i skretnica u okviru kapitalnog projekta modernizacije željezničke pruge Dugo Selo – Križevci u Hrvatskoj na Koridoru Vb“, kaže Jamak

U IOG-u su ove godine pokrenuli i firmu kćerku u Hrvatskoj IOG RAIL d.o.o. te Predstavništvo u Crnoj Gori. Planirano je otvaranje predstavništva u Sloveniji gdje je je već potpisan ugovor o radovima na tamošnjoj kolosiječnoj infrastrukturi. Ističu, također, da imaju potpisan Sporazum o dugoročnoj poslovno-tehničkoj saradnji sa beogradskom firmom GIP Konstruktor, a uspješno sarađuju i sa partnerima u Makedoniji i na Kosovu.

IOG intenzivno razvija segment projektiranja i nadzora u oblasti drugih vidova saobraćaja, cestovnom i vazdušnom.

Nadzor na projektu rekonstrukcije parkirne platforme Međunarodnog aerodroma Sarajevo povjeren je upravo IOG-u a imaju potpisane i brojne ugovore o projektovanju i nadzoru u oblasti cestovne infrastrukture na teritoriji Kantona Sarajevo i u općini Travnik.

Radnici na prvom mjestu

I BiH ima pamet i ruke za obnovu željezničke infrastrukture

Đemil Tufo, tehnički direktor

“Radnici IOG-a su redovno i dobro plaćeni a kompanija izmiruje sve obaveze vezane za poreze i doprinose. Radnicima se isplaćuju regresi, naknade za vjerske i druge praznike, novac za liječenje i druge vidove pomoći. Radnici uživaju najviši nivo smještaja i ishrane na terenu. Također, mnogo ulažemo u zaštitu na radu, sopstvenim ulaganjima te kroz saradnju sa ovlaštenom firmom za te poslove“,  istakao je Tufo. Povjerenje koje imaju na tržištu, smatraju u IOG-u, zadobili su prvenstveno zahvaljujući stručnom kadru. Pružni radnici, zavarivači, iskusne poslovođe, rukovaoci pružnom mehanizacijom, te menadžeri koji na rukovodećim pozicijama obavljaju sve poslove na pripremi i upravljanju projektima, najznačajniji su adut kompanije kaže tehnički direktor Đemil Tufo.  

 

Megafon.ba 

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.