Piše: Nermina Šunj Kušljugić
Za Tuzlanski kanton, najmnogoljudniji i privredno najrazvijeniji kanton u Federaciji, kojeg od kraja rata veliki putni projekti „zaobilaze“, sada je svaka cesta važna, ali autocesta A 2, Tuzla- Orašje, od strateškog je značaja. Jednim krakom Tuzla bi se spojila sa Koridorom 10 u Hrvatskoj, a na drugom je kraju moguće spojiti ovu trasu sa Autocestom A1 u BiH, što bi prepolovilo vrijeme potrebno za putovanje ljudi i roba od Tuzle do Sarajeva.
TRAŽILI GRADNJU NA TUĐEM ZEMLJIŠTU
Na Autocesti Tuzla- Orašje, sad je zapelo i sa poddionicom od Tuzle do Maoče.
Iz Autocesta FBiH su ovih dana okrivili Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK, što ne mogu da koriste šumsko zemljšte za gradnju.
Iz Vlade TK, odnosno, resornog ministarstva, u petak je uslijedilo oštro reagiranje na javni istup odgovornih u javnom preduzeću zbog razloga koje navode za zastoj projekta.
Vezani tekst:
Fedahija Ahmetović, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK, za Megafon je dodatno pojasnio cijelu situaciju.
„Prije svega, radi se o promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko i promjeni šumskog zemljišta u građevinsko. Dakle, radi se o izgradnji dionice autoputa, na dionici Tuzla- Maoča, dužine oko 10 kilometara. Istina je da su Autoceste podnijele zahtjev za krčenje šuma, ali nisu ispoštovali nijedan korak u tom pravcu. Mi smo se više puta obraćali Autocestama FBiH, međutim, nisu ispoštovali osnovne stvari. Dakle, nisu ni izvršili eksproprijaciju, niti su postali koncesionar, niti su ovlastili lice koje će u ime njih podnijeti zahtjev.
Traženo je od resornog ministarstva da promijenimo namjenu zemljišta, ali tuđeg, privatnog zemljišta, za koje građani nisu dobili naknadu.
Što se tiče promjene namjene poljoprivrednog zemljišta, Autoceste FBiH se nisu obratile resornom federalnom ministarstvu prostornog uređenja, nisu podnijeli zahtjev za urbanističku dozvolu, koja je preduslov za promjenu namjene poljoprivrednog zemljišta. Također, podnijeli su zahtjev Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede TK, ali prazan zahtjev. Nijedan od devet koraka koje su trebali da urade, a koji se traže po zakonu, nisu ispunili.
Dakle, podnijeli su prazan zahtjev. Tako da ova priča da je neko blokirao gradnju autoputa nema svrhe. Mi smo uvijek spremni da uradimo sve iz naše nadležnosti i da doprinesemo putnoj deblokadi. Ovo je po mom mišljenju pokušaj da se prikrije nerad ili neplanski rad JP Autocesta Federacije BiH“, kazao je ministar Ahmetovć.
Na pitanje ima li u svemu politike, kazao je da je sada riječ o prebacivanju loptice odgovornosti na Tuzlanski kanton.
„Međutim, mi stojimo iza svake naše riječi. Uvijek smo spremni na saradnju i da omogućimo bolju sigurnost putnih komunikacija. Međutim, ovakav način rada ne ide u prilog nikome, a najviše ispaštaju građani.
Primjera radi, Autoceste FBiH nisu izvršile analizu propisa. Zakon o promjeni namjene poljoprivrednog zemljšta je federalni Zakon i on ne predviđa ovu mogućnost koju traže. Dakle, postojalo je nekoliko načina po federalnom zakonu da izdamo promjenu namjene prije dobivanja urbanističke saglasnosti, međutim, mi ne možemo raditi protivno zakonu. Mi smo održali sastanak sa predstavnicima JP Autoceste FBiH, na kojem je bio i premijer te predstavnik javnog preduzeća FBiH. Međutim, od tada, već dva mjeseca nije došlo do promjena“, kazao je Ahmetović.
„Mi smo i dalje na raspolaganju sa saradnju. Ukoliko pokušaju da promijene federalni zakon, mi ćemo u roku deset dana promijeniti naš zakon i izaći im u susret.
Mislim da tu postoji još nekoliko načina rješavanja problema. Kada je počela gradnja Koridora Vc, donesen je Zakon o izgradnji Vc koridora. Dovoljno je bilo i u ovom slučaju tako postupiti, odnosno da se urade izmjene i dopune tog Zakona, da se Zakon na isti način primjenjuje i na ogranke Koridora“.
PITANJE JE IMA LI VOLJE
„Tako bi izbjegli sve ove važeće zakone, pa i za eksproprijaciju šumskog i poljoprivrednog zemljišta i taj zakon bi se samo odnosio na izgradnju autoputeva ili čak i brzih cesta u FBiH. Dakle, postoji mnogo rješenja samo je pitanje ima li volje da se gradi i radi na prostoru Tuzlanskog kantona“, kazao je za naš portal Fedahija Ahmetović, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK.
Za sada je sve na čekanju, a autocesta Tuzla- Orašje, odnosno i poddionica Tuzla- Maoča, iznimno je važna trasa za promet ljudi i roba iz i u Tuzlanski kanton.
Ilustracije radi, vožnja dionicom Tuzla – Maoča trajala bi 15 minuta, a cjelokupnom autocestom od Tuzle do Orašja, 30 minuta.
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.