Subota, 23 Novembra

Pitali smo zavode zdravstvenog osiguranja (1): Je li tokom pandemije moguć povrat novca za vanredne troškove u privatnim klinikama?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Odgovorne u zavodima zdravstvenog osiguranja u dva najmnogoljudnija kantona u Federaciji BiH, Tuzlanskom i Sarajevskom, pitali smo da li građani koji su imali troškove liječenja u privatnim zdravstvenim ustanovama a zato što njihovi poslodavci zbog ekonomskih posljedica pandemije ne izmiruju obaveze za zdravstveno osiguranje, mogu tražiti refundiranje troškova liječenja koje su u tom periodu imali, kada poslodavac izmiri obaveze prema Zavodima? U nastavku pročitajte šta su za Megafon.ba odgovorili iz ZZO Tuzlanskog kantona.

Piše: Maida Varga

U Tuzlanskom kantonu, iz kabineta direktora Zavoda zdravstvenog osiguranja TK Denisa Husića kažu za Megafon.ba, da je u iznimnim slučajevima moguća refundacija troškova koje građani imaju u privatnim klinikama za vrijeme dok im poslodavci (zbog ekonomskih posljedica pandemije) duguju doprinose, a nakon što se naknadno za njih uplate doprinosi. 

Naglašavaju da je od 19. marta 2021. godine, liječenje osiguranicima u TK, izuzev onih koji su izgubili status osiguranika po raznim osnovama, moguće bez ovjerene zdravstvene knjižice.

Sudeći po tome, građani zapravo i nemaju potrebu zdravstvene usluge tražiti u privatnim klinikama.

Pogodnosti za osiguranike zbog pogoršane epidemiološke situacije

„U cilju prevencije širenja infekcije COVID-19 usljed trenutne epidemiološke situacije, Zavod je uputio svim ugovornim zdravstvenim ustanovama na području TK akt broj: 04-11-22-1480-169/20- JH/SA od 19.03.2021.godine, kojim su iste obaviještene da pružaju usluge zdravstvene zaštite bez obaveze ovjere zdravstvene legitimacije, posjedovanja premije osiguranja ili oslobađanja od plaćanja participacije.

lzuzetno, u slučaju da osigurana lica nisu nikako imala ovjerenu zdravstvenu legitimaciju u 2020. godini potrebno je iste uputiti u nadležnu poslovnicu zdravstvenog osiguranja, zbog rizika da je izgubljen status osiguranog lica“, kaže se u odgovoru iz ZZO TK.

ZZO TK (Foto: Megafon)

U Zavodu TK se rukovode činjenicom da jedino Porezna uprava FBiH ima nadležnost kontrole ispravnosti obračuna i uplate doprinosa, te da vodi postupke prinudne naplate, pa obveznici obračuna i uplate doprinosa isključivo sa Poreznom upravom FBiH mogu regulisati način uplate dužnih obaveza.

„U smislu naprijed navedenog svim osiguranim licima, bez obzira na uplatu doprinosa od strane obveznika obračuna i uplate doprinosa, omogućava se korištenje zdravstvene zaštite u hitnim slučajevima.

U prilog navedenom ide i činjenica da u vrijeme proglašenja vanrednog stanja u FBiH nije zahtjevana ovjera zdravstvenih legitimacija.

Nažalost, pored problema sa kojim se susreću poslodavci u smislu poslovanja i mogućnosti poštivanja zakonom propisanih rokova za plaćanje obaveza za doprinosa, postoje i poslodavci koji na neki način zloupotrebljavaju postojeću situaciju, te otpuštaju radnike ili ne plaćaju doprinose. Za sva saznanja o neplaćenim doprinosima Zavod obavještava nadležnu Poreznu upravu FBiH“.

Dakle, u TK je 19. marta donesena odluka da bez obzira na (ne)uplate doprinosa za zdravstvo, osiguranici imaju pravo na liječenje bez ovjerene zdravstvene knjižice, što onda isključuje potrebu zahtjeva za refundaciju troškova kod privatnika. Međutim, napominju da je inače, neovisno o periodu pandemije, „osiguranim licima koja su prijavljena kod poreskog obveznika koji ne vrši redovnu uplatu doprinosa za zdravstveno osiguranje, omogućeno korištenje zdravstvene zaštite samo u hitnim slučajevima. Korištenje zdravstvene zaštite omogućava se na osnovu ovjere uputnica na kojima je navedeno, odnosno utvrđeno da se radi o hitnom slučaju“.

Pokretanje upravnog postupka za povrat novca

Nadalje kažu da „za sva osigurana lica koja u vrijeme korištenja zdravstvene zaštite nisu imala ovjerenu zdravstvenu legitimaciju ili uputnicu na gore navedeni način, a izvršili su plaćanje odredenih troškova zdravstvene zaštite, te podnesu zahtjeve za povrat, vrše se provjere statusa osiguranog lica i odlučuje o povratu u upravnom postupku. Ukoliko se utvrdi da je zahtjev opravdan vrši se povrat sredstva u skladu sa važećim propisima“, kažu za Megafon iz Zavoda zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona.

(Uskoro čitajte: Šta o ovom pitanju kažu u ZZO Kantona Sarajevo)

Megafon.ba

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.