Autor: Mediha Tabaković
S obzirom na to da su se stekli svi tehnički i zakonski preduslovi, Zavod zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona (ZZO TK) počeo je zaprimati prve zahtjeve za izdavanje elektronskih zdravstvenih legitimacija, kako od poslodavaca tako i od fizičkih lica, odnosno, osiguranika.
Portparol ZZO TK Riad Kurtalić, za Megafon je istakao da se zahtjev za izdavanje e-legitimacije podnosi u poslovnicama zdravstvenog osiguranja prema mjestu prebivališta osiguranog lica.
PROCEDURA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA
Na zahtjevu za izdavanje e-legitimacije, osiguranik za svoje članove porodice, koji su osigurani preko njega, unosi podatke potrebne za izdavanje e-legitimacije.
Kurtalić navodi da pored ovog načina podnošenja zahtjeva, također, poslodavac može uz spisak radnika prikupiti i dostaviti zahtjeve za izdavanje e-legitimacije za svoje radnike – osiguranike u poslovnicu zdravstvenog osiguranja prema sjedištu poslodavca, ukoliko se radi o prvom izdavanju e-legitimacije.
“Kako bi izbjegli gužve na samom početku i dolazak velikog broja građana, Zavod je pozvao i uputio poziv poslodavcima (javnim i privatnim privrednim subjektima) da obavijeste sve svoje radnike da mogu podnijeti zahtjev za sebe i članove svoje porodice (samo članovi koji su osigurani preko osiguranika/radnika)”, navodi Kurtalić.
Prema riječima našeg sagovornika svaki radnik (nosilac osiguranja) dužan je popuniti i obavezno potpisati utvrđeni obrazac zahtjeva za izdavanje i predati poslodavcu (obvezniku uplate doprinosa).
Nakon što kompletira i prikupi sve zahtjeve radnika, poslodavac će popunjene zahtjeve uz spisak radnika koji su popunili zahtjev dostaviti Zavodu na dalju obradu.
“Najveće benefite uvođenjem e-legitimacije, imat će osigurana lica u smislu da neće imati potrebu za dolascima da ovjeravaju zdravstvene legitimacije, neće biti potrebe za čekanjem u redovima za aplikaciju premije osiguranja”, ističe Kurtalić.
Pacijenti koji boluju od hroničnih oboljenja, građani starije životne dobi, djeca, i ostale osjetljive kategorije stanovništva, neće odlaziti ljekarima po redovnu mjesečnu terapiju lijekova. Dovoljno će biti da nazovu svog ljekara i on će propisati na e – receptu i automatski proslijediti u apoteku, gdje će pacijent sa e – legitimacijom podići propisanu terapiju.
“Benefite će osjetiti i ljekari, koji se neće opterećivati sa prenatrpanom papirologijom, više se mogu posvetiti pregledu pacijenta, čime će kvalitet usluge biti na većem nivou. Izdavanje elektronskih legitimacija je prvi korak ka provedbi procesa integrisanog informacionog sistema na području Tuzlanskog kantona”, navodi Kurtalić.
Izdavanje e – legitimacija će trajati do 31.12.2023. godine i to je, kako Kurtalić ističe, prijelazni rok do kada će svi osiguranici morati zamijeniti legitimacije, kako bi način primjene i korištenja prava zdravstvene zaštite bio olakšan i doveden na viši nivo.
NAKON E- KNJIŽICE SLIJEDE BRŽE PROCEDURE DIJAGNOSTIKE
Benefiti samog procesa su veliki i građani će tek u narednom periodu osjetiti prednosti ovog sistema.
Naš sagovornik također navodi da u kratkom periodu, pored e – legitimacije, treba da zaživi i modul vođenja medicinske dokumentacije (e – karton) te ostali moduli integrisanog informacionog sistema, počevši od e – recepta, dijagnostičkih procedura i laboratorije.
Megafon.ba
Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.