Ponedjeljak, 30 Decembra

Konferencija o putnoj deblokadi TK: Građani i privreda izdvajaju ogroman novac za ekonomski razvoj, ali drugih sredina

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Autor: Nermina Šunj Kušljugić

Drugi je dan velike Konferencije u Tuzli, o stanju i perspektivama ekonomskog i infrastrukturnog razvoja Tuzlanskog kantona. Centralna tema je saobraćajna deblokada Tuzlanskog kantona, dugogodišnji problem građana najmnogoljudnijeg i privredno jednog od najrazvijenijih kantona u Federaciji Bosne i Hercegovine.

Brojni su učesnici u prezentacijama, diskusijama, predstavnici vlasti, struke, javnih preduzeća, zakonodavaca. Danas je predviđena diskusija za zastupnicima sa državnog, federalnog i kantonalnog nivoa koji zastupaju interese građana TK, kako bi se razgovaralo o tome šta mogu učiniti da konačno počne putna deblokada TK.

POZICIONIRANJE TK PO PRIVREDNIM KAPACITETIMA

Anto Marković iz Srebrenika, potpredsjednik Udruženja poslodavaca TK, kaže da je vrijeme da se građanima i privredi u ovom kantonu počne vraćati sve što ulažu.

„Građani i privreda Tuzlanskog kantona izdvojili su, a i dalje izdvajaju iznimno velika sredstva koja se najvećim dijelom ulažu u ekonomski razvoj, za izgradnju infrastrukture u drugim sredinama.

Shvatamo da je solidarnost u našoj svakodevnici prijeko potreban alat za očuvanje političkog jedinstva, ali želimo jasno poručiti da sve, pa i ova nebriga od strane zakonodavne i izvršne vlasti sa nivoa Federacije duži niz godina, iskušava i posljednje dijelove našeg strpljenja i razumijevanja.

Krajnje je vrijeme da se jasno kaže da se sve ono što izdvajaju građani i privrednici TK počne vraćati nazad u cilju stvaranja boljih uslova življenja i stvaranja povoljnijeg poslovnog okruženja radi efikasnijeg privlačenja domaćih i stranih investicija“, kazao je Marković.

Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla, kaže da je potrebna sveobuhvatna rekonstrukcija i modernizacija magistralnih cesta, a kao prioritete iz zaključaka prvog dana skupa naveo je izgradnju autoceste na potezu Tuzla- Rijeka Sava i početak radova na putu Šićki Brod Đurđevik.

„Tuzlanski kanton se pozicionira izgradnjom infrastrukture onako kako zaslužuje, po privrednim kapacitetima, po kapacitetima samog kantona i to je važno“, kazao je.

Kako su na jednu od debata pozvani i zastupnici sa svih nivoa vlasti koji zastupaju građane TK, pitali smo Kikanovića da li su zastupnici možda zakazali u dijelu koji oni mogu da prezentiraju izvan kantona.

„Ne mogu ja reći da li su oni zakazali, ali mi imamo ono što imamo, dakle, višedecenijsku neizgradnju puteva u TK. Ko je zakazao to sad nije bitno, bitno je da idemo dalje, da gradimo prosperitet Tuzlanskog kantona“.

Upitan da li je pokazana bar spremnost zastupnika da lobiraju, Kikanović je rekao da je pokazana politička spremnost svih stranaka da učestvuju u ovom velikom projektu.

Denis Bećirović, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK kaže da što hitnije moramo početi s projektima koji će građanima osigurati život koji priliči 21. vijeku“.

„Kratkoročni ciljevi su rehabilitacija postojećih magistralnih cesta, dakle, dovođenje u red već postojećih cesta koje su izgrađene prije pola vijeka. Zatim, proširivanje i povećanje kapaciteta postojećih magistralnih puteva, izgradnja treće ili četvrte trake tamo gdje je zaista moguće. Zatim su tu dogoročni ciljevi, izgradnja mreže autoputeva, povezivanje sa koridorom Vc, povezivanje kraka od Tuzle prema Orašju, sa Evropskom unijom. Dakle – deblokada Tuzlanskog kantona. Zatim je tu izgradnja i elktrifikacija postojećih željezničkih kolosijeka i naravno više izdvajanja za Međunarodni arerodrom Tuzla. Ono što je mene iznenadilo jučer u jednoj prezentaciji, mislim da je riječ o željeznicama, i kada su prikazali transportne trase koje treba da se rade u TK, vidjeli smo tri aerodroma u BiH, ali Tuzlanskog aerodroma nije bilo ucrtanog. Dakle, i to je jedna poruka koju smo primijetili“, kazao je ministar Bećirović.

Selim Bešlagić iz Tuzlanskog akademskog kluba kaže da su zaključci kluba na sesiji o putnoj deblokadi TK, koju su organizirali krajem maja, na istom fonu kao zaključci Konferencije. Bešlagić je, kaže, tokom ovog skupa zapazio da se najviše govorilo o izgradnji cesta u Tuzli, Gračanici, Gradačcu, ali da na skupu nema predstavnika tih gradova.

DJELOVATI SINERGIJSKI

„Sa Tuzlanskog kantona se odlijevaju velika sredstava po pitanju saobraćaja, a najmanje nam se vraća. Trebamo više zahtijevati velike infrastrukturne projekte koji će učiniti deblokadu ali i stvoriti mogućnost daljeg razvoja kantona“, kazao je. Smatra da nije važna stalna podjela Sarajevo –Tuzla, jer je u ovoj priči to nemoguće.

„Da bi se nešto od infrastrukturnih projekata u TK uradilo mora da se usvoji, primjera radi, i budžet FBiH i Budžet TK. Tako da se treba djelovati sinergijski na svim nivoima“, kazao je Bešlagić.

Megafon.ba

 

Dijeli.

Komentariši

Napomena:

Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. Megafon se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija Megafona je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.